27 juni 2008

De Rechtvaardige rechters terug gevonden !!!

Hier een tekeningetje uit de heel erg oude doos.
Soms maak je al snel eens een schetsje, tekening of cartoon
omdat je een idee of grap hebt bedacht, waarmee je later dan niets meer doet.
Tot er ineens iets vanuit het niets opduikt om je eraan te herinneren.
Hier eentje over de ' Rechtvaardige rechters', een paneel van het schilderij 'Het Lam Gods' zoals het meer dan tien jaar geleden reeds, net niet werd teruggevonden door Komboloi

12 juni 2008



Tommeke, Tommeke,Tommeke wat doet ge nu ?!?

Normaal werk ik zoveel mogelijk op dezelfde manier. Maar voor deze tekening was ik toch wel wat weg van het leuke zwart-wit potloodlijnwerk. In vorige post zie je een eerste lijnversie van mijn Boonen/fabiolacartoon.
Hier nog even twee ingekleurde versies. Wat vinden jullie de leukste versie ?
Laat maar iets weten ?!

Van Fabiola tot Tom Boonen, klein tot groot ...
Vroeg of laat komen ze allemaal terecht bij www.komboloi.be
Maar, dat wisten we ondertussen al. Toch.

04 juni 2008


Twee nieuwe stripfiguurtjes.

Met deze figuurtjes maakte ik al een reeks korte stopstrips, illustraties en zelfs muurschilderingen. De bedoeling is om de hele mikmak te verspreiden, via
KOMBOLOI
Ook mijn vrienden bij de meest hippe site voor jongerencultuur in Aalst en in de hele denderstreek, nl. Trendwolves
Maar, ook andere hippe jongerensites mogen interesse tonen hoor:
als jullie zelf ideeën hebben om mijn figuurtjes in te zetten? Voor jullie website? Voor jullie evenementen ?

Laat maar weten via www.komboloi.be

03 juni 2008


Heen en weermannen !
Het is niet makkelijk om constructief te blijven, maar jullie KOMBOLOI gaat gelukkig onverstoord verder, ook al is het soms ploeteren in de modder.
Deze tekening maakte ik drie weken geleden, en als ik zie hoe stralend mooi weer het toen was ... zucht. Zucht. Zucht.
Hopelijk komen er snel weer opklaringen.

22 mei 2008


Wim Helsen en Sien Eggers waren geniaal.

Nu is het weer muisstil op televisie. Veel tijd om te lezen, en voor de www.komboloi.be natuurlijk.

23 april 2008


Hier nog een van mijn favouriete zwart-wit pagina's uit het Ducktrouxalbum, waar Ducktroux een onderhoud heeft met mr.Hibou over de handel in exotische eieren. Mr. Hibou zit een lekker kippetje te eten, terwijl beide vogels in een nachtclub zitten waar flamingo's optreden.

10 jaar geleden, in 1998 om precies te zijn; kwam het stripalbum Ducktroux uit.

16 april 2008


Funny Balls bij KOMBOLOI !

26 februari 2008


Weinig om het lijf. Mijn 'luie blog' is tegenwoordig weer opvallend lui, en de toevoegingen hebben dan ook weinig om het lijf. Maar, ik heb het ondertussen wel druk en beleef veel voldoening aan mijn activiteiten. Daarom deze Valentijnstekening. Hartelijk dank voor alle mensen die me dierbaar zijn ... En daar horen alle bezoekers van www.komboloi.be natuurlijk bij !!!

24 januari 2008

BEURS

Heath Ledger, de acteur uit het bekende 'Brokeback Mountain' die binnenkort The Joker
speelt in een nieuwe Batman-film is onverwacht overleden.

Het is voor niemand een vrolijke week. Ook op
de beurs lijden mensen gigantische verliezen ...
En zo zie je maar, aangezien de aandelen van alle rijkerds in ijltempo waardeloze vodden worden, zal ik toch nog een van mijn grote dromen kunnen realiseren en even rijk worden als Bill Gates ?!?

16 januari 2008


Blauw

Soms maakt de komboloi het te bont, een
andere keer maakt hij het te blauw !
Maar, het blijft altijd leuk op de komboloi website

Veel plezier !!!

18 december 2007

De ballen van Bacchus.
De publicatie van ' De Ballen van Bacchus ' is ook dit jaar een overdonderend succes geworden. Ik ben hoogst geschrokken dat het verhaal van alle kanten zo opgevolgd is geworden. Via deze manier ( op welke andere ) wil ik dan ook al die vele mensen danken die al die jaren mijn strips en tekeningen zijn blijven volgen via de site !!! Dank, en mijn allerbeste wensen voor het komende 2008 !!!

05 december 2007


IK GING, IK GING ...

HIJ KOMT; HIJ KOMT dus ook op mijn site, die goede, lieve Sint. Hij vindt er zonder twijfel heel wat lekkers, als hij braaf is geweest.

Ik GING gisteren naar het Aalsterse poppentheater Aabazjoer om een eerste voorbereiding mee te maken. Het beloofd een fantastisch stuk te worden, ... allen daarheen !!!

Omdat ik daar was mocht ik de tekst voorlezen van een van de personages die geen van de aanwezigen op zich kon nemen. Een nichterige mafiosi, een rol die me natuurlijk op géén enkel vlak op het lijf geschreven staat.
Maar wel veel plezier gehad.

03 november 2007

Oma's aan de top...

Het rekenen kan niet op. Zoals zovelen verdiep ik me wel eens in de diepzinnige teksten van de drievuldigheid van K3. Als een jonge bakvis zing ik de meeste teksten vlot mee, en oma's aan de top is ondertussen de ultieme klassieker geworden. Dat komt natuurlijk omdat de tekst jong en oud raakt in hun diepste verlangen ... onsterfelijkheid. Of toch bijna, en voor de mensen die niet heel goed kunnen rekenen.

Er wordt namelijk beweerd dat er een mogelijkheid bestaat dat ik én mijn oma samen duizend jaar kunnen worden. Dat klinkt bijna oud-testamentisch indrukwekkend, maar toch ... ?

Ik heb even berekend, hoe oud ik en mijn oma dan zingend worden. Ik ben - wat dacht je anders- natuurlijk achttien jaar terwijl mijn oma er eenentachtig is. Gezien het leeftijdsverschil, en het idee dat we elkaar niet naar het leven zullen staan om onrechtmatige jaarwinst te veroveren, heb ik berekend dat ik 468 jaar en zes maanden oud kan worden, en mijn oma zelfs 531 jaar en zes maanden. Nog even te gaan dus !!!


29 oktober 2007


Thriller.
Alles komt terug, zelfs Michael Jackson plant een weergaloze come-back met een heruitgave van het bloedstollende monstersucces' Thriller.
Dat wordt weer griezelen of dansen. Of griezelig dansen.
Ondertussen houden we de spanning er maar in met de dagelijkse afleveringen van ' De ballen van bacchus'.
Ik krijg heel wat mails met mensen die vragen waar het stripalbum te
kopen is. De vraag is eerder wanneer, en ik ga er van uit dat het tegen volgend jaar zover zou zijn.

Op algemene aanvraag komt ook het 'Metamorfose'verhaal online op http://www.komboloi.be in afleveringen. In tegenstelling tot het vrolijke kerstverhaal is 'Metamorfose' lekker griezelen .... Voor een voorproefje kan je nu al eens gaan kijken op de site !!!!!
Veel plezier met jullie thriller !