25 februari 2011


DIGITALE WEEK MET KOMBOLOI.

Digitale dingen hebbben de wereld waarlijk veranderd en zijn bezig om dingen te veranderen. Dat komt in 2011 echt goed tot uiting. Angstvallig proberen leiders de mensen de waarschuwen voor het recht op privacy, maar de massa schijnt gevat te antwoorden dat het recht op publiciteit (het publiek zijn van alles) een veiliger en rechtvaardiger gevoel geven.

Als men in de periode voor de digitale revolutie dingen afkeurde was het al een hele klus om VIAVIA, van deur tot deur, meningen te gaan ronselen en beïnvloeden. Via de sociale media en mobiele telefoons verspreiden feiten en meningen zich razendsnel in de openbaarheid. Dat internetfora vollopen met onrustwekkende berichtjes in (gebrekkige) spreektaal opgesteld moeten we zogenaamd erg vinden maar is het niet prachtig dat we nu van al die mensen meningen te lezen krijgen die vroeger nooit zouden schrijven en wiens mening ongekend bleef. En het kan ook erger, als je bijvoorbeeld van het VIA- project moet vernemen dat het slechts 625 facebookvrienden heeft en haast ongekend is ondanks een gigantische reclamecampagne. Via via worden meningen gevormd en het gaat de goede weg uit zolang we allemaal samen blijven communiceren. Negeren is de grootste horror.

Speciaal voor deze digitale week kan je ook facebookvriend worden van komboloi en/of deze tekening als button toevoegen aan jouw eigen facebookprofiel. Of misschien ook niet?

Geen opmerkingen: