10 november 2007
03 november 2007
Het rekenen kan niet op. Zoals zovelen verdiep ik me wel eens in de diepzinnige teksten van de drievuldigheid van K3. Als een jonge bakvis zing ik de meeste teksten vlot mee, en oma's aan de top is ondertussen de ultieme klassieker geworden. Dat komt natuurlijk omdat de tekst jong en oud raakt in hun diepste verlangen ... onsterfelijkheid. Of toch bijna, en voor de mensen die niet heel goed kunnen rekenen.
Er wordt namelijk beweerd dat er een mogelijkheid bestaat dat ik én mijn oma samen duizend jaar kunnen worden. Dat klinkt bijna oud-testamentisch indrukwekkend, maar toch ... ?
Ik heb even berekend, hoe oud ik en mijn oma dan zingend worden. Ik ben - wat dacht je anders- natuurlijk achttien jaar terwijl mijn oma er eenentachtig is. Gezien het leeftijdsverschil, en het idee dat we elkaar niet naar het leven zullen staan om onrechtmatige jaarwinst te veroveren, heb ik berekend dat ik 468 jaar en zes maanden oud kan worden, en mijn oma zelfs 531 jaar en zes maanden. Nog even te gaan dus !!!

02 november 2007
Niks is zeker. Het gebeurt me tegenwoordig regelmatig dat ik oude kennissen tegen het lijf loop. Dat wijst er niet alleen op dat ik op een leeftijd ben gekomen om over oude kennissen te beschikken, maar ook dat ik weer wat meer onder de mensen kom.
Het is altijd vreemd om iemand te ontmoeten die je in een vijftal jaar volledig uit het oog bent verloren. Alles blijkt veranderd en de dingen die je vroeger haatte of juist fantastisch vond berusten op de herinneringen. Die berusting plaatst de dingen in een ander licht.
Het is niet alleen het verleden dat de toekomst vorm geeft. Ook de dingen die je vandaag de dag doet, beïnvloeden de mening over wat er in het verleden gebeurd is. Biografieën worden altijd achteraf geschreven, en pas dan kan je zeggen of je een held of een idioot geweest bent.
Maar goed, niks is zeker. Want sommige mensen vergeten zelden of nooit, en daarom een nieuwe illustratie, opgedragen aan M. V. die ik sinds lang niet meer ontmoet heb, en die duidelijk niet gebrand is op berusting.
Niks is zeker, dat staat vast.
29 oktober 2007

Thriller.
Alles komt terug, zelfs Michael Jackson plant een weergaloze come-back met een heruitgave van het bloedstollende monstersucces' Thriller.
Dat wordt weer griezelen of dansen. Of griezelig dansen.
Ondertussen houden we de spanning er maar in met de dagelijkse afleveringen van ' De ballen van bacchus'.
Ik krijg heel wat mails met mensen die vragen waar het stripalbum te
kopen is. De vraag is eerder wanneer, en ik ga er van uit dat het tegen volgend jaar zover zou zijn.
Op algemene aanvraag komt ook het 'Metamorfose'verhaal online op http://www.komboloi.be in afleveringen. In tegenstelling tot het vrolijke kerstverhaal is 'Metamorfose' lekker griezelen .... Voor een voorproefje kan je nu al eens gaan kijken op de site !!!!!
Veel plezier met jullie thriller !
03 oktober 2007
Dag Allemaal !
Ik kende die heren helemaal niet, en vond hen dus niet bekend genoeg om aan te spreken, en een handtekening te vragen.
Het waren KOEN WAUTERS van CLOUSEAU en GERT VERHULST van STUDIO100, gewoon sympathiek en zo onberoemd als wat die daar rondliepen.
En ik behandel iedereen nu preventief als een komende superster.
Tot ergens onderweg …
25 september 2007

Hallo beste vrienden,
Het gaat snel. Het is alweer herfst.
Ga snel kijken op www.komboloi.be om te zien
wat jullie Komboloi nog nieuws heeft.
En voor de vele nieuwelingen onder jullie. Net als vorig jaar begint 'De Ballen van Bacchus', het ondertussen wel befaamde kerstverhaal in dagelijkse afleveringen online.
Elke dag van de week een nieuwe aflevering, en dat gaat door tot en met Kerst. Wil je graag een wekelijkse mail met de nieuwe afleveringen, schrijf je dan in door een mailjtje te sturen naar ballenvbacchus@hotmail.com
Veel plezier !
03 september 2007
1 SEPTEMBER ! BACK TO SCHOOL ! BRITNEY HEEFT EEN NIEUWE SINGLE ... GIMME MORE !Alles komt terug . Ook deze allereerste illustratie van www.komboloi.be ; een parodie op de eerste Britney spears hit 'one more time' !!!
www.komboloi.be is sindsdien een ruimdenkende , en goedgevulde site geworden met voor elk wat wils ... de fans van de befaamde 'strippers' moeten maar eens naar de comicpagina gaan, en kijken naar deze nieuwe strippers. ( Nu de jongsten naar school zijn, kan het weer ! )
VEEL PLEZIER, BESTE VRIENDEN ! VEEL KOMBOLOI !
06 augustus 2007

OPGELET VOOR HET GELE GEVAAR !
Het gele gevaar heerst tegenwoordig overal, en dus ook op de KOMBOLOI-website.
Neem snel een kijkje www.komboloi.be
01 juli 2007
11 oktober 2006

Hallo beste vrienden,
Goed nieuws, er is een nieuwe stripelmagazine online. Dat is goed nieuws omdat er het vol fantastische artikels met interessante informatie staat. Deze keer was er evenwel ook ruimte voor een interview met de hoogsteigen Komboloi.
Het is een vrolijk,maar heel fijn artikel geworden. Te lezen op het www.stripelmagazine.be
Niet te missen !!! Anders niet, maar nu dus zeker niet. Het interview ging vooral over mijn website, en met name over het verhaal van 'De Ballen van Bacchus'. Een verhaal van een goed jaar, waarin ' wijn' de hoofdrol speelt. Oktober,wijnmaand !
Als dat niet een geslaagd toeval is ?!?
Ik wil natuurlijk ook veel dank betuigen aan Kurt en de rest van de stripelmagazineredactie om de vragen en de antwoorden om te vormen tot dit fijn artikel.
Veel groeten,
tom

SSSST!!! SSST !!!! Want dit is een interne boodschap.
Hallo, vorige week, op een receptie kwam ik iemand tegen, waar ik heel erg naar opkijk. Hij wou echter liever niet met naam en toenaam vermeld worden op deze blog; en dus zal ik er ook niet te veel over vertellen.
In elk geval, wou ik wel melden dat het fijn was U opnieuw de hand te mogen schudden en een fijne babbel te hebben.
De verkoudheid is ondertussen goed ontvangen, en wordt verzorgd.
Veel groeten, en vergeet natuurlijk niet dagelijks te volgen op
www.komboloi.be
05 oktober 2006

âlo ! âlo !
Zaterdag tussen 10. en 11 u komt er een interview over 'De Ballen van Bacchus' op regionale radio Avo.
Voor de geïnteresseerden, www.radioavo.be
Benieuwd hoe ik op zaterdagochtend klink ?! ....... ik ook !!!
groeten.
04 oktober 2006

KOMBOLOI-TV
De regionale televisiezender Kanaal3 gunde met maandag een leuk televiesieinterview, want onmiddelijk aantoont dat de promotie van 'De Ballen van Bacchus' massaal opgevolgd.
Het enthousiasme van de mensen overdondert me steeds met vernieuwde verbazing. Zeker omdat ik tot op heden nog geen professioneel uitgegeven stripalbums aan te bieden heb.
De 'boost' die ik indertijd kreeg toen ik met mijn 'Ducktroux-album' op televisie kwam was namelijk ook vrij groot.
De reporter van Kanaal3 kon zich alvast niet inbeelden dat het lang zou duren voor er reactie van een uitgever kwam, als hij het werk bekeek.
Een extra steun om écht werk te gaan maken van strippublicaties ... !!!
De uitzending liep op 2 oktober op regionale zender Kanaal3
01 oktober 2006
0110 Een heuglijke dag voor verdraagzaamheid.
Een goeie week ook. De eerste afleveringen van 'De Ballen van Bacchus' werden op de site geplaatst en dat leverde een massa reacties op.
Velen lieten weten dat ze het verhaal verder volgen wilden, en de reacties waren doorgaans erg positief, uiterst positief.
Allen behalve, één enkele, nogal hatelijke mail . Die mail was 'gelukkig' meer gericht op de aard van mijn persoon, dan een appreciatie van mijn strips.
Maar dat kan de pret niet drukken, natuurlijk. En speciaal voor de mailzender, maar ook uit solidariteit met alle deelnemers aan de initiatiefnemers van de 0110-concerten ... een speciale cover op http://www.komboloi.be
Veel plezier, en vergeet vooral niet om elke dag van de week de nieuwe afleveringen te volgen
http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html
groeten
24 september 2006

DE BALLEN VAN BACCHUS vanaf 27 september op www.komboloi.be
Beste vrienden,
Sommigen zullen mijn werk al kennen, anderen wil ik hartelijk uitnodigen om een bezoek te brengen aan mijn splinternieuwe website met karikaturen, cartoons, illustraties en natuurlijk ... met strips !!!
De link naar mijn site is http://www.komboloi.be
Ik ben Tom Houtman, en op mijn fonkelnieuwe site wil ik een overzicht geven tekenwerk uit het verleden, om in de toekomst nog meer werk te kunnen toevoegen.
Rond 1998 maakte ik een eerste stripalbum, getiteld DUCKTROUX, over de dutrouxaffaire. Door de bijhorende aandacht in krant en op televisie werden de verkochte boekjes een groot succes.
Er kwamen sindsdien ook opdrachten, voor cartoons, karikaturen en voor strips.
Dankzij mijn opleiding Beeldverhaal en striptekenen bleef ik ook verder langere stripverhalen tekenen.
Zo maakte ik een kort stripverhaal, getiteld 'De Ballen van Bacchus'.
Het is een zwarte komedie, het is namelijk niet alleen een heel grappig verhaal, maar eveneens een ongelooflijk spannend moordverhaal.
Omdat iedereen van dit verhaal zou kunnen van meegenieten, en om mijn nagelnieuwe website op een gepaste manier te vieren zal ik het vanaf 27 september elke werkdag van de week in afleveringen laten lezen, met als grote finale de laatste aflevering op Kerstdag.
Het verhaal lezen kan via de link
http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html
Iedereen heel veel plezier toegewenst, en ik nodig jullie natuurlijk ook uit om ook het andere tekenwerk te gaan ontdekken !!!!
Hartelijke groeten,
Tom Houtman.
Voor contact met Tom is een contactpagina voorzien, via http://www.komboloi.be.
Wenst U anderen uit te nodigen om wekelijks op de hoogte te blijven van de link naar http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html ; dan kan dat makkelijk via ballenvbacchus@hotmail.com
12 augustus 2006

Verrukkelijke rukverhalen.
Deze week was in het nieuws te lezen dat in New Orleans zich een dief had laten betrappen toen deze tijdens zijn werkuren aan het masturberen was. De politie kon de hitsige gekliste inrekenen en de stumper kan nu in de gevangenis met het grove werk verder gaan ...
Of de pornocollectie van de bijnaberoofde eigenaar als bewijsmateriaal werd meegenomen,werd nergens verteld.
In elk geval, ik heb deze week een reeks proefpagina's gemaakt van een stripverhaal, een heus rukverhaal. Ik ga daar nogal hypocriet mee te werk. Elke keer als ik mijn werkkamer verlaat ruim ik al mijn schetsen netjes op, en berg de tekeningen op in een map die dan weer een schuif in gaat.
Maar wie zou ze daar kunnen vinden, behalve dan één of andere inbreker ?!?
Nu, het lijkt me nogal vervelend om een masturberende dief aan te treffen in mijn werkkamer ...
Laten we zeggen dat het niet het soort publicatie is dat ik voor ogen heb.
07 augustus 2006
Eenvoud siert, durven ze wel eens beweren. Maar, als het aan mij ligt zou ik het iedereen afraden om dergelijke onverlaten te vertrouwen. Eenvoud is slechts een excuus voor gelegenheden waar je niet de grote sier kan maken.
... in alle andere gelegenheden kan je allen maar stellen dat sierlijkheid de dingen vereenvoudigt.
Sierlijkheid vereenvoudigt. Laat het zijn.
groet aan alle vrienden.
02 augustus 2006
Het is een woord dat ik niet kende, en ik weet niet helemaal of het wel bestaat. Maar, het woord blijft ... euh, leuk ! Maar, opleuken, dat is wat ik vanaf oktober zou gaan doen. Ik ben me al volledig aan het voorbereiden voor dat werk.
Want opleuken is wel leuk, maar het belooft ook heel wat werk te worden. Nuja, ... ik wou nu al dat het oktober was.

