03 november 2007

Oma's aan de top...

Het rekenen kan niet op. Zoals zovelen verdiep ik me wel eens in de diepzinnige teksten van de drievuldigheid van K3. Als een jonge bakvis zing ik de meeste teksten vlot mee, en oma's aan de top is ondertussen de ultieme klassieker geworden. Dat komt natuurlijk omdat de tekst jong en oud raakt in hun diepste verlangen ... onsterfelijkheid. Of toch bijna, en voor de mensen die niet heel goed kunnen rekenen.

Er wordt namelijk beweerd dat er een mogelijkheid bestaat dat ik én mijn oma samen duizend jaar kunnen worden. Dat klinkt bijna oud-testamentisch indrukwekkend, maar toch ... ?

Ik heb even berekend, hoe oud ik en mijn oma dan zingend worden. Ik ben - wat dacht je anders- natuurlijk achttien jaar terwijl mijn oma er eenentachtig is. Gezien het leeftijdsverschil, en het idee dat we elkaar niet naar het leven zullen staan om onrechtmatige jaarwinst te veroveren, heb ik berekend dat ik 468 jaar en zes maanden oud kan worden, en mijn oma zelfs 531 jaar en zes maanden. Nog even te gaan dus !!!


29 oktober 2007


Thriller.
Alles komt terug, zelfs Michael Jackson plant een weergaloze come-back met een heruitgave van het bloedstollende monstersucces' Thriller.
Dat wordt weer griezelen of dansen. Of griezelig dansen.
Ondertussen houden we de spanning er maar in met de dagelijkse afleveringen van ' De ballen van bacchus'.
Ik krijg heel wat mails met mensen die vragen waar het stripalbum te
kopen is. De vraag is eerder wanneer, en ik ga er van uit dat het tegen volgend jaar zover zou zijn.

Op algemene aanvraag komt ook het 'Metamorfose'verhaal online op http://www.komboloi.be in afleveringen. In tegenstelling tot het vrolijke kerstverhaal is 'Metamorfose' lekker griezelen .... Voor een voorproefje kan je nu al eens gaan kijken op de site !!!!!
Veel plezier met jullie thriller !

03 oktober 2007

Dag Allemaal !

Als ik over straat stap kijken vele mensen vreemd op als ik hen in het voorbij wandelen hartelijk begroet of glimlachend toeknik. Slechts één keer is het me overkomen dat zo een wildvreemde passant me nariep om me te vragen of we elkaar van ergens kennen.

De meesten proberen mijn abrupte sociale interventie zo beleefd mogelijk te negeren, terwijl anderen het spel gewoon meespelen met een glimlach of een wederwoord. Sommigen zullen zelfs schaamteloos via hun begroeting veinzen een oude kennis te herkennen. Ik neem het allemaal voor lief.

De bedoeling van die actie is niet een poging om de etiquette wat op te vijzelen, maar is pragmatisch van aard. De redenering is dat iedere passant later een belangrijke kennis kan worden.

Ik denk dan steeds terug naar dat verhaal uit mijn jeugd waarin ik samen met mijn ouders en mijn broer als toeschouwers fungeerde bij een jongerenprogramma op televisie. Dat programma heette: ‘Speel op sport’ ( als ik het goed heb). Na de opnames zaten de twee presentatoren van dienst samen met ons in een cafetaria te drinken en te praten, en ik herinner me nog hoe mijn vader me een briefje en pen bleef toestoppen om me aan te sporen aan die twee heren een handtekening te vragen.

Ik kende die heren helemaal niet, en vond hen dus niet bekend genoeg om aan te spreken, en een handtekening te vragen.
Het waren KOEN WAUTERS van CLOUSEAU en GERT VERHULST van STUDIO100, gewoon sympathiek en zo onberoemd als wat die daar rondliepen.

Kunt u zich inbeelden wat er zou gebeurt zijn als ik in volle Clouseaugekte over zo een handtekening had beschikt?! Of een handtekening van Gert Verhulst ?! Ik had er slechts mijn contract bij Studio100 moeten boventypen !!! In elk geval, het euvel is lang geleden geschied, want nu vieren ze al 20 jaar Clouseau !!!
En ik behandel iedereen nu preventief als een komende superster.

Tot ergens onderweg …

25 september 2007


Hallo beste vrienden,

Het gaat snel. Het is alweer herfst.
Ga snel kijken op www.komboloi.be om te zien
wat jullie Komboloi nog nieuws heeft.

En voor de vele nieuwelingen onder jullie. Net als vorig jaar begint 'De Ballen van Bacchus', het ondertussen wel befaamde kerstverhaal in dagelijkse afleveringen online.

Elke dag van de week een nieuwe aflevering, en dat gaat door tot en met Kerst. Wil je graag een wekelijkse mail met de nieuwe afleveringen, schrijf je dan in door een mailjtje te sturen naar ballenvbacchus@hotmail.com

Veel plezier !

03 september 2007

1 SEPTEMBER ! BACK TO SCHOOL ! BRITNEY HEEFT EEN NIEUWE SINGLE ... GIMME MORE !

Alles komt terug . Ook deze allereerste illustratie van www.komboloi.be ; een parodie op de eerste Britney spears hit 'one more time' !!!

www.komboloi.be is sindsdien een ruimdenkende , en goedgevulde site geworden met voor elk wat wils ... de fans van de befaamde 'strippers' moeten maar eens naar de comicpagina gaan, en kijken naar deze nieuwe strippers. ( Nu de jongsten naar school zijn, kan het weer ! )

VEEL PLEZIER, BESTE VRIENDEN ! VEEL KOMBOLOI !

06 augustus 2007



OPGELET VOOR HET GELE GEVAAR !

Het gele gevaar heerst tegenwoordig overal, en dus ook op de KOMBOLOI-website.
Neem snel een kijkje www.komboloi.be

11 oktober 2006


Hallo beste vrienden,

Goed nieuws, er is een nieuwe stripelmagazine online. Dat is goed nieuws omdat er het vol fantastische artikels met interessante informatie staat. Deze keer was er evenwel ook ruimte voor een interview met de hoogsteigen Komboloi.
Het is een vrolijk,maar heel fijn artikel geworden. Te lezen op het www.stripelmagazine.be

Niet te missen !!! Anders niet, maar nu dus zeker niet. Het interview ging vooral over mijn website, en met name over het verhaal van 'De Ballen van Bacchus'. Een verhaal van een goed jaar, waarin ' wijn' de hoofdrol speelt. Oktober,wijnmaand !
Als dat niet een geslaagd toeval is ?!?

Ik wil natuurlijk ook veel dank betuigen aan Kurt en de rest van de stripelmagazineredactie om de vragen en de antwoorden om te vormen tot dit fijn artikel.

Veel groeten,

tom

SSSST!!! SSST !!!! Want dit is een interne boodschap.

Hallo, vorige week, op een receptie kwam ik iemand tegen, waar ik heel erg naar opkijk. Hij wou echter liever niet met naam en toenaam vermeld worden op deze blog; en dus zal ik er ook niet te veel over vertellen.

In elk geval, wou ik wel melden dat het fijn was U opnieuw de hand te mogen schudden en een fijne babbel te hebben.
De verkoudheid is ondertussen goed ontvangen, en wordt verzorgd.

Veel groeten, en vergeet natuurlijk niet dagelijks te volgen op
www.komboloi.be

05 oktober 2006


âlo ! âlo !

Zaterdag tussen 10. en 11 u komt er een interview over 'De Ballen van Bacchus' op regionale radio Avo.
Voor de geïnteresseerden, www.radioavo.be


Benieuwd hoe ik op zaterdagochtend klink ?! ....... ik ook !!!
groeten.

04 oktober 2006


KOMBOLOI-TV

De regionale televisiezender Kanaal3 gunde met maandag een leuk televiesieinterview, want onmiddelijk aantoont dat de promotie van 'De Ballen van Bacchus' massaal opgevolgd.

Het enthousiasme van de mensen overdondert me steeds met vernieuwde verbazing. Zeker omdat ik tot op heden nog geen professioneel uitgegeven stripalbums aan te bieden heb.
De 'boost' die ik indertijd kreeg toen ik met mijn 'Ducktroux-album' op televisie kwam was namelijk ook vrij groot.

De reporter van Kanaal3 kon zich alvast niet inbeelden dat het lang zou duren voor er reactie van een uitgever kwam, als hij het werk bekeek.
Een extra steun om écht werk te gaan maken van strippublicaties ... !!!

De uitzending liep op 2 oktober op regionale zender Kanaal3

01 oktober 2006



0110 Een heuglijke dag voor verdraagzaamheid.

Een goeie week ook. De eerste afleveringen van 'De Ballen van Bacchus' werden op de site geplaatst en dat leverde een massa reacties op.

Velen lieten weten dat ze het verhaal verder volgen wilden, en de reacties waren doorgaans erg positief, uiterst positief.

Allen behalve, één enkele, nogal hatelijke mail . Die mail was 'gelukkig' meer gericht op de aard van mijn persoon, dan een appreciatie van mijn strips.
Maar dat kan de pret niet drukken, natuurlijk. En speciaal voor de mailzender, maar ook uit solidariteit met alle deelnemers aan de initiatiefnemers van de 0110-concerten ... een speciale cover op http://www.komboloi.be

Veel plezier, en vergeet vooral niet om elke dag van de week de nieuwe afleveringen te volgen
http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html

groeten

24 september 2006


DE BALLEN VAN BACCHUS vanaf 27 september op www.komboloi.be

Beste vrienden,

Sommigen zullen mijn werk al kennen, anderen wil ik hartelijk uitnodigen om een bezoek te brengen aan mijn splinternieuwe website met karikaturen, cartoons, illustraties en natuurlijk ... met strips !!!
De link naar mijn site is http://www.komboloi.be

Ik ben Tom Houtman, en op mijn fonkelnieuwe site wil ik een overzicht geven tekenwerk uit het verleden, om in de toekomst nog meer werk te kunnen toevoegen.

Rond 1998 maakte ik een eerste stripalbum, getiteld DUCKTROUX, over de dutrouxaffaire. Door de bijhorende aandacht in krant en op televisie werden de verkochte boekjes een groot succes.
Er kwamen sindsdien ook opdrachten, voor cartoons, karikaturen en voor strips.

Dankzij mijn opleiding Beeldverhaal en striptekenen bleef ik ook verder langere stripverhalen tekenen.
Zo maakte ik een kort stripverhaal, getiteld 'De Ballen van Bacchus'.
Het is een zwarte komedie, het is namelijk niet alleen een heel grappig verhaal, maar eveneens een ongelooflijk spannend moordverhaal.
Omdat iedereen van dit verhaal zou kunnen van meegenieten, en om mijn nagelnieuwe website op een gepaste manier te vieren zal ik het vanaf 27 september elke werkdag van de week in afleveringen laten lezen, met als grote finale de laatste aflevering op Kerstdag.

Het verhaal lezen kan via de link
http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html

Iedereen heel veel plezier toegewenst, en ik nodig jullie natuurlijk ook uit om ook het andere tekenwerk te gaan ontdekken !!!!

Hartelijke groeten,

Tom Houtman.

Voor contact met Tom is een contactpagina voorzien, via http://www.komboloi.be.
Wenst U anderen uit te nodigen om wekelijks op de hoogte te blijven van de link naar http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html ; dan kan dat makkelijk via ballenvbacchus@hotmail.com

12 augustus 2006


Verrukkelijke rukverhalen.

Deze week was in het nieuws te lezen dat in New Orleans zich een dief had laten betrappen toen deze tijdens zijn werkuren aan het masturberen was. De politie kon de hitsige gekliste inrekenen en de stumper kan nu in de gevangenis met het grove werk verder gaan ...
Of de pornocollectie van de bijnaberoofde eigenaar als bewijsmateriaal werd meegenomen,werd nergens verteld.

In elk geval, ik heb deze week een reeks proefpagina's gemaakt van een stripverhaal, een heus rukverhaal. Ik ga daar nogal hypocriet mee te werk. Elke keer als ik mijn werkkamer verlaat ruim ik al mijn schetsen netjes op, en berg de tekeningen op in een map die dan weer een schuif in gaat.

Maar wie zou ze daar kunnen vinden, behalve dan één of andere inbreker ?!?
Nu, het lijkt me nogal vervelend om een masturberende dief aan te treffen in mijn werkkamer ...
Laten we zeggen dat het niet het soort publicatie is dat ik voor ogen heb.

07 augustus 2006

Sierlijkheid.

Eenvoud siert, durven ze wel eens beweren. Maar, als het aan mij ligt zou ik het iedereen afraden om dergelijke onverlaten te vertrouwen. Eenvoud is slechts een excuus voor gelegenheden waar je niet de grote sier kan maken.
... in alle andere gelegenheden kan je allen maar stellen dat sierlijkheid de dingen vereenvoudigt.

Sierlijkheid vereenvoudigt. Laat het zijn.
groet aan alle vrienden.

02 augustus 2006

Opleuken! Opleuken ! Opleuken !

Het is een woord dat ik niet kende, en ik weet niet helemaal of het wel bestaat. Maar, het woord blijft ... euh, leuk ! Maar, opleuken, dat is wat ik vanaf oktober zou gaan doen. Ik ben me al volledig aan het voorbereiden voor dat werk.
Want opleuken is wel leuk, maar het belooft ook heel wat werk te worden. Nuja, ... ik wou nu al dat het oktober was.