skip to main |
skip to sidebar
De Helaasheid der dingen ontvangt een hartelijk welkom te Aalst met komboloi.
Buig het hoofd voor Brüno, de onmiskenbare winnaar van de leukste promotiecampagne van 2009 !
This is it ! No more crying now, we are going to see the king ! Het was me wat inderdaad, die uitvaartplechtigheid van onze King of Pop met lofbetuigingen van uiteenlopende personaliteiten. Van Diana Ross tot Nelson Mandela. Terwijl iedereen nieuwsgierig was of Michael Jackson nog een overtuigende come-back zou kunnen maken verpulvert hij nog een laatste keer alle records. CNN wist gisteren te melden dat, als de verkoop van Michael Jackson's muziek nog tot het eind van deze week zou voortduren aan het tempo van vorige week, dan zou zijn 'miljoenenschuld' volgende week weggewerkt zijn ... Don't stop 'till you get enough ! Michael Jackson blijkt een beetje zoals spruitjes. Mensen die fan zijn worden overal raar weggekeken, iedereen weet dat er een reukje aan zit en toch is het een onmiskenbaar belangrijk cultureel fenomeen waar ook onze komboloi zijn neus niet voor ophaalt !
PINKsteren
Ook bij komboloi.be is de geestigheid neergedaald.Dagdagelijkse vrolijkheid alleen kan tot verlichting leiden, maar juist het stijgend gebrek aan die vrolijkheid is hemeltergend. Gelukkig is er nog de geinige drievuldigheid om de mensheid op het juiste pad te brengen of te houden. Die drievuldigheid houdt in dat de mensen op te delen zijn in drie categorieën. Er zijn mensen die de komboloi niet ( goed) kennen, er zijn mensen die heel veel van de komboloi houden en er zijn slechte mensen.
Prevel deze stelregel bij sociale twijfel, en verspreidt de boodschap bij de onwetenden !
TWEE KABOUTERS KOMEN ELKAAR TEGENZEG, VIND JIJ DAT OOK ZOREUZEFIJNDIE ENORME DIEPGANGTUSSENJOU EN MIJTom Houtman
DE ZOEKTOCHT VAN MARIA. De zoektocht van iedereen leidt vroeg of laat naar KOMBOLOI.BE !
Het handboek Marketing dat ik mocht studeren telde 365 pagina's en ik ben er minstens een jaar mee zoet geweest.
Maar waarvoor al die concurrentie wel goed is, als je niets leert over hoe waarde generend vriendschap kan zijn.
Even terugdenken aan dat magistrale interview met pop- en marketingicoon Madonna, toen ze haar vroegen waarom de zichzelf tot 'Material Girl' gekroonde en door aanbidder en vijand als godin van het egocentrisme bestempelde, zich zonder zichtbare gène liet kennen als fan van mindere goddelijke popconcurrentes die bij een samenwerking toch alleen maar in de aandacht zouden delen die anders alleen haarzelf toekwam. Het antwoord was even simpel als duidelijk: spirituele adviseurs hadden haar geleerd dat ze moesten leren geven, opdat ze zou ontdekken dat diegenen die geven ook zullen terugkrijgen. Het was haar wat moeilijk gevallen, maar een keer overtuigd vond ze dat je haast niet genoeg kon geven. Goeie mensen, die geven. Goeie mensen geven om komboloi,
de anderen volgen de komboloiblog niet en dus hebben we daar niets aan verloren. We hebben gegeven wat we konden ...
Komboloi zwaait doorheen Carnaval Aalst. Do you have the balls ?
Het is ook jouw energie.
Op vrolijke dagen lijkt het soms alsof slechts de dood en de vernietiging van dingen onherroepelijk zijn. Niet in deze tijd van economische, sociale, ecologische en psychologische crisissen. Alles lijkt te escaleren.' De onherroepelijkheid van beslissingen die men neemt... ' Dat lijkt het cruciale thema voor 2009 te worden. Gisteren heb ik zodanig gedroomd dat ik er 's nachts niet van geslapen heb. Het had te zien met een jeugdfilm die ik ooit op een druilerige zaterdagnamiddag op televisie zag. Het was een soort low- budget sciencefiction prent en de titel heb ik waarschijnlijk nooit geweten, maar de plot ging als volgt: Een kernramp heeft de aarde herleid tot een giftige, desolate woestenij waar het altijd zure regen regent. Verspreidt over de aarde leven wel nog kleine groepjes mensen in duistere betonnen bunkers. In zo'n bunker bevinden zich een groep jongeren. Door de zure regen hebben ze nooit de beslotenheid van hun bunker kunnen verlaten. Met uitzondering van een meisje, dat door alle anderen gepest wordt omdat ze beweerd dat het mogelijk is dat de regen stopt, waardoor de grijze lucht blauw zal kleuren en de zon prachtig licht en warmte zal stralen over de aarde. De andere jongeren verklaren het meisje voor gek, en daarom sluiten ze haar op een dag op in een kamer. Net op dat ogenblik merkt een van de jongeren dat het buiten is gestopt met regenen. Alle jongeren, met uitzondering van het onfortuinlijke meisje, rennen naar buiten waar de zon door de wolken breekt en ze de warme zonnestralen op hun lichaam voelen.Uiteindelijk begint het opnieuw te regenen en de jongeren vluchten hun bunker binnen, waar ze vol berouw het meisje uit haar isolement halen. Het meisje geniet nu alle sympathie, maar het drama is en blijft hartverscheurend. ' De onherroepelijkheid van beslissingen die men neemt. Daarvan heb ik gisteren zodanig gedroomd dat ik er 's nachts niet van geslapen heb. Als ik niet Diogenes was, zou ik Diogenes willen zijn.
2010 Steun in angstige dagen.
Maar binnen enige tijd een geheel nieuw stripverhaal bij de komboloi !
Man,man,man !!! Dog eat dog en anders zal het nooit worden. Er heerste vorige week nogal wat commotie omtrent een televisieprogramma waar de joodse gemeenschap op de korrel werd genomen, omdat ze schijnbaar ' te veel ' klagen over dingen die ze als beledigend ervaren.
De reportage was verondersteld grappig te zijn, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ze ook allerminst grappig vond. Het zijn in diezelfde reportage trouwens niet alleen de joden die zogenaamd 'grappig' behandeld worden, ook de rest van het werkstuk vind ik van een opmerkelijke verwerpelijkheid getuigen.
Volgens de auteur van de reportage was het duidelijk dat de gehele reportage 'grappig' was, omdat het programma toch algemeen bekend staat als een promotievehikel van verdraagzaamheid en culturele diversiteit.
Gesteld dat die bewering juist zou zijn, betekent dat daarom toch niet dat die ene reportage onschuldig zou zijn ? En waarom mogen minderheidsgroepen niet protesteren élke, en dan ook élke keer, als ze zich miskend voelen ?
Culturele diversiteit impliceert bij onze reportagemaker blijkbaar dat minderheidsgroepen niet publiek mogen opmerken dat ze zich gekwetst voelen wanneer ze op de korrel genomen worden op een manier dat alleen de anderen het grappig vinden.
Zet de Zeilen. Ik heb nog geen tijd gehad om mijn nieuwjaarsbrief te publiceren. Laat ik dat dan toch nog even doen: Nieuwjaarsbrief
Pro cornucopia. Is de thuishaven verlaten,komen we tweeduizend negendroef binnen gevarenlaat het geen tijd zijnvan achterwaartse gedachten,maar van krachtige herinneringen die de wind in de zeilen stuwen engeluk het roer laten besturen.Het vaartuig van de dagenveilig omboord met een overvloedaan even vrolijke lotgenotenin de richting van de glorierijke ochtendzon.Binnenkort weer een nieuwe tekening. Beloofd ! Ondertussen moet je 't maar redden met komboloi.be
Swaffelen,swaffelen,swaffelen !
Swaffelen: daar blijf je beter niet bij stil staan. Maar, de echte sterren, die blijven bij hun komboloi !
Wie smaak heeft houdt tijdig zijn wafel. Zo zit dat, en dat geldt ook voor komboloi!Speciaal voor de week van de smaak een nieuwe tekening. Vanavond gaat komboloi ook naar de opening van 'Nero verzameld', een boeiende overzichtstentoonstelling naar aanleiding van het 60-jarige bestaan van de stripfiguur Nero en zijn kornuiten. Deze opening vindt plaats om 20 uur in de art-decozaal Gillade,Louis D'Haeseleerstraat te Aalsten wordt plechtig geintroduceerd door de Aalsterse Schepen van Cultuur Gracienne Van Nieuwenborgh en de directeur van het Belgisch Centrum voor het Beeldverhaal. Met een wafelenbak en een fris Gilladeken erbij, het huisbier dat exclusiefen ambachtelijk voor de zaal Gillade wordt gebrouwen door De Glazen Toren in Mere,zijn alle ingrediënten aanwezig om er een lekkere avond van te maken! De tentoonstelling is te bezichtigen van 21 tot 26 november.Zaterdag en zondag van 14 tot 18 uur, maandag tot en met woensdag van 13 tot 17 uur.De thuisblijvers brengen maar een bezoekje aan de site
Je 't adore, komboloi !Vandaag gelezen dat Kate Ryan, de min-of-meer bijna-winnares van het eurovisiesongfestival de best verkopende artieste is van de Benelux.Belangrijker is eigenlijk toch wel het overlijden van de onvolprezen artiest en muzikant Wannes VandeVelde, die zich toch wat miskend scheen te voelen tijdens zijn laatste levensjaren. Het succes onze Vlaamse Kate Ryan is nochtans het mooiste bewijs van de prachtige resultaten wanneer de Vlaamse overheid de artiesten actief steunt. Een lichtpunt in de duistere avonden van het jaar.
Shichio Minato, een oude klasgenoot van me heeft momenteel een tentoonstelling lopen in JAPAN.
Niet dat hij me niet heeft uitgenodigd, maar, de kans dat ik er raak is wel klein.
Dat is spijtig. Want Shichio's werk is werkelijk fantastisch. Zijn grafisch werk is van een enorm esthetische virtuositeit, en bovendien technisch meesterlijk afgewerkt. Die uitleg klinkt zo banaal als een brochure, maar iedereen die het werk kent zal de waarachtigheid van die bewering direct beamen. Wie dus momenteel in Japan is: Snel daarheen !
Aalst Carnaval is nu officiëel erkend als cultureel erfgoed. Als dat geen fantastisch nieuws is, want op die manier winnen we er in een klap een massacultuurliefhebbers bij !!! Want, net als op Carnaval houden alle cultuurliefhebbers ook van de www.komboloi.be

OUDE VRIENDEN TERUGZIEN IS ALTIJDLEUK ! En ook ' De Ballen van Bacchus '
komen terug. Het wordt een jaarlijkse
traditie, net als kerst. Mis het dus niet.
Vanaf vandaag 29 september elke dag
van de week tot kerstdag !
' De Ballen van Bacchus '