01 oktober 2008


Shichio Minato, een oude klasgenoot van me heeft momenteel een tentoonstelling lopen in JAPAN.
Niet dat hij me niet heeft uitgenodigd, maar, de kans dat ik er raak is wel klein.

Dat is spijtig. Want Shichio's werk is werkelijk fantastisch. Zijn grafisch werk is van een enorm esthetische virtuositeit, en bovendien technisch meesterlijk afgewerkt. Die uitleg klinkt zo banaal als een brochure, maar iedereen die het werk kent zal de waarachtigheid van die bewering direct beamen. Wie dus momenteel in Japan is: Snel daarheen !

30 september 2008


Aalst Carnaval is nu officiëel erkend als cultureel erfgoed. Als dat geen fantastisch nieuws is, want op die manier winnen we er in een klap een massa
cultuurliefhebbers bij !!! Want, net als op Carnaval houden alle cultuurliefhebbers ook van de www.komboloi.be

29 september 2008







OUDE VRIENDEN TERUGZIEN IS ALTIJD

LEUK ! En ook ' De Ballen van Bacchus '
komen terug. Het wordt een jaarlijkse
traditie, net als kerst. Mis het dus niet.
Vanaf vandaag 29 september elke dag
van de week tot kerstdag !
' De Ballen van Bacchus '

22 september 2008


Godverdomd goed gevonden dingen.

Nadat het boek me langs alle kanten werd aangeraden door kennissen las ik deze zomer toch het boek van successchrijver van nu, Dimitri Verhulst.
Vooral het feit dat het boek zou verfilmd worden door regisseur Felix Van Groeningen maakte indruk. Misschien meer dan de band met Aalst, of de schijnbare verwantschap met schrijver Louis Paul Boon.

Maar het boek ' De Helaasheid der dingen' mààkte indruk. Ik vind het plezant geschreven, en gevuld met fijn geschetste en daarom ook pijnlijk herkenbare types voor iedereen die vertrouwd is met het echte Reetveerdegem.

Ik vroeg me wel af of hij het literaire niveau zou bekomen hebben als hij over minder herkenbare dingen zou schrijven ? Of hij zou blijven bij de beperkte formule die hem nu zoveel succes bracht. Want de meeste Vlaamse schrijvers worden snel als stripfiguren, die dan zogezegd hun beste tijd hebben gehad van het ogenblik ze iets afwijken van hun eerste succesact.

En het lijkt me nu dat hij daar zelf ook erg van bewust is, en alvast aan de wereld wil duidelijk maken dat hij meer in zijn mars heeft dan altijd hetzelfde. Hij lijkt te beseffen dat hij binnenkort tot de walgelijk welverdienenden zal behoren, op exclusieve evenementen zal staan nippen van dure drankjes en snobistische babbeltjes zal slaan met allerhande liefhebbers van stijlvolle kwaliteitsdingen. Dat zijn flodderig T-shirt en makkelijke jeansbroek van Armani of Dolce&Gabanna zullen zijn, en hij bij interviews zijn benen nonchalant zal plooien in een gruwelijk dure Starckstoel, terwijl hij op zijn typische wijze door zijn overbekend kapsel roefelt waaruit de grijze haren werden weggeverfd. Want hij heeft het imago van jolige jongen, en zal dat ook behouden, ook als hij al lang een coryfee is geworden.

Maar misschien is Dimitri Verhulst echt anders. Misschien blondeert hij vroeg of laat zijn haar? Misschien openbaart hij zich als grote KOMBOLOI - fan ? Misschien is hij dat al NU ?

13 september 2008

ANNUIT COEPTIS
Vorige week donderdag was het elf september en reeds zeven jaar geleden dat de twee torens uit Manhattan tegen de vlakte gingen.


Reden om even terug te blikken en een oude illustratie uit de kast te halen.
Bij deze terugblik bedacht ik even dat het sinds dat evenement is, dat deze torens meer symbool werden voor New York dan het Vrijheidsbeeld.

En inderdaad. Het blijkt dat het Vrijheidsbeeld na 11 september lange tijd voor het publiek gesloten werd gehouden. Eerst uit angst, daarna om het te restaureren.
Nu zou het terug te bezichtigen zijn, en binnenin tentoonstellingen houden van onder andere cartoons. Misschien zal ik er ook eens eentje inzenden ?

31 augustus 2008

Terug naar school !

Ook voor komboloi is de mooie zomer voorbij, en wordt het hoog tijd voor het goud van de herfst. Tijd om nieuwe dingen te leren, nieuwe vriendjes en vriendinnetjes te leren kennen ... een nieuwsgierige sprong richting de toekomst !
En op de komboloisite gebeurt dat natuurlijk met een tekening die in het oog springt.
Veel plezier allemaal

28 augustus 2008


KUS MIJN KIKKER !

Blasfemie en kikker. Het moet van de heksenverbrandingen geleden zijn dat we ze nog eens in dezelfde zin zijn tegen gekomen.

Maar, iedereen verliest tegenwoordig zijn geloof in de goedgelovigheid. Het is geen tijd voor sprookjes, maar voor bikkelhard omgaan met elkaar.
Gelukkig maakt KOMBOLOI wel nog plaats voor sprookjes en dromen van goeie betere tijden.
Breng een bezoekje aan het prinsdom van het geloof in de goedgelovigheid, en klik regelmatig op de komboloi, een kikker die je nog gerust mag kussen.
XXX

16 augustus 2008


Wat was de eerste tekening die je ooit online hebt geplaatst, vroeg me laatst iemand.
Ik heb even moeten nadenken, maar het was, zonder nog verder te moeten twijfelen, deze tekening ... een parodie op de toen nog ongelooflijk ongerepte, verse Britney Spears.

Waar is de tijd ? Er was toen nog lang geen sprake van een www.komboloi.be.
Toen nog gewoon zoeken naar een makkelijke, snelle manier om mijn tekenwerk zonder veel printen en posten te verzenden naar mensen.

09 augustus 2008


De Olympische spelen hebben zich weer weergaloos op gang getrokken, om alle fans van de komboloi weer flukse sportprestaties te schenken.
Fijn dat historisch erfgoed in ere wordt gehouden. Om de dagen voor de komende olympische spelen te voorspellen gebruikten de antieke Grieken niet zomaar een onnozel zakagendaatje, maar wel het befaamde mechanisme van Antikythera, waar vandaag de dag heel wat wetenschappers theorieën rond knutselen ( in de hoop te bewijzen dat het uiteindelijk niet zo'n speciale machine betreft, en ons zo het gevoel te geven dat we er sinds de voorbije 2150 jaar op vooruit zijn gegaan ).
Het mechanisme van Antikythera, is als het ware de allereerste computer, een ingenieus wiskundig onderlegd telraam dat gebruikt werd om complexe berekeningen uit te voeren. Zoals bijvoorbeeld het voorspellen van zonsverduisteringen en het bepalen van de data waarop de Olympische Spelen zouden plaatsvinden. Hemellichamen en hemelse lichamen, dat hield die antieke Grieken bezig. En die studie namen ze serieus genoeg om niets aan het toeval over te laten. Bij de antiek-Griekse sport was alles gericht op berekening zodat de spanningsboog volledig op het esthetisch genoegen kon gericht zijn. Interessant, hé; die sport ?!

05 augustus 2008

Acrobatische toeren maken weer opgang in Antwerpen.
Maar, voor vrolijke acrobatiek kan het nog
altijd smaller, poorer en vooral cheaper bij
Komboloi.
Voor de sport, nog eens een cartoon uit de oude doos !

01 augustus 2008


MADONNA ZIET ER VERSCHRIKKELIJK KOMBOLOI UIT !

Elke week hoor je wel iets tragisch over Madonna, Paris Hilton, Amy winehouse, ... . Persoonlijke - of beter publieke - problemen hebben, het lijkt wel de nieuwste trend in reclameland.
... En het blijkt nog te werken ook ( hoewel alleen bij vrouwelijke beroemdheden, zou dat al nader onderzocht zijn ?! )
Nu de platen, boeken, posters niet meer te verkopen zijn, omdat iedereen ze gratis afneemt moet het anders een dure zaak zijn om aan promotie te doen. In plaats van duur kiezen ze dan liever iets "kostelijks" en gaan met allerhande gemeende en vermeende problemen de gewone nieuwspagina's vullen om mensen naar hun sites en producten te lokken. Gelukkig zou www.komboloi.be zoiets nooit doen.

13 juli 2008


Zomer, zon, euh ...
Of beter Regen, rust, ...

Er is tijd vrij om de boeken aan te pakken die doorheen het jaar zijn blijven liggen wegens te- veel- excuses- om- ze- te- lezen. Om eindelijk eens te weten te komen hoe het heelal in elkaar zit - want daarvan ben ik nog steeds niet ten volle van op de hoogte - nam ik vandaag een terzake instructief boek ter hand. De openingszin van de achterflaptekst leest als volgt: 'Van alle materie in het universum is 90% of meer ongezien'.

Dat begint sterk, met zo'n merkwaardige bewering !!!
Als zo'n grote brok materie ongezien is, hoe weten ze dan dat die er is? En, hoe berekenen ze dat cijfer. Maken ze dan een berekening van de gekende materie, maal een factor die afhankelijk is van de grootte van het heelal. ( Dus, dan is die grootte van het heelal blijkbaar perfect gekend. Fijn.)
Kortom, eens ik zeker kan zeggen welke materie op dit ogenblik wél gekend is, hoef ik dat maar maal negen te doen, en dan weet ik of ik onder de indruk moet zijn, over dat gedeelte dat nog niet gekend is ...

In elk geval, ik ben eerst begonnen in 'Baudolino' van U. Eco. Dat is momenteel voor 90 procent of meer uitgelezen. En ik heb er van genoten ...

07 juli 2008

Soms krijg ik voor de www.komboloi.be weer zin in zo'n goeie oude cover waar een randje aan zit. Tijd dus om er nog eens een stevige lappenpop op te geven ...

27 juni 2008

De Rechtvaardige rechters terug gevonden !!!

Hier een tekeningetje uit de heel erg oude doos.
Soms maak je al snel eens een schetsje, tekening of cartoon
omdat je een idee of grap hebt bedacht, waarmee je later dan niets meer doet.
Tot er ineens iets vanuit het niets opduikt om je eraan te herinneren.
Hier eentje over de ' Rechtvaardige rechters', een paneel van het schilderij 'Het Lam Gods' zoals het meer dan tien jaar geleden reeds, net niet werd teruggevonden door Komboloi

12 juni 2008



Tommeke, Tommeke,Tommeke wat doet ge nu ?!?

Normaal werk ik zoveel mogelijk op dezelfde manier. Maar voor deze tekening was ik toch wel wat weg van het leuke zwart-wit potloodlijnwerk. In vorige post zie je een eerste lijnversie van mijn Boonen/fabiolacartoon.
Hier nog even twee ingekleurde versies. Wat vinden jullie de leukste versie ?
Laat maar iets weten ?!

Van Fabiola tot Tom Boonen, klein tot groot ...
Vroeg of laat komen ze allemaal terecht bij www.komboloi.be
Maar, dat wisten we ondertussen al. Toch.

04 juni 2008


Twee nieuwe stripfiguurtjes.

Met deze figuurtjes maakte ik al een reeks korte stopstrips, illustraties en zelfs muurschilderingen. De bedoeling is om de hele mikmak te verspreiden, via
KOMBOLOI
Ook mijn vrienden bij de meest hippe site voor jongerencultuur in Aalst en in de hele denderstreek, nl. Trendwolves
Maar, ook andere hippe jongerensites mogen interesse tonen hoor:
als jullie zelf ideeën hebben om mijn figuurtjes in te zetten? Voor jullie website? Voor jullie evenementen ?

Laat maar weten via www.komboloi.be

03 juni 2008


Heen en weermannen !
Het is niet makkelijk om constructief te blijven, maar jullie KOMBOLOI gaat gelukkig onverstoord verder, ook al is het soms ploeteren in de modder.
Deze tekening maakte ik drie weken geleden, en als ik zie hoe stralend mooi weer het toen was ... zucht. Zucht. Zucht.
Hopelijk komen er snel weer opklaringen.

22 mei 2008


Wim Helsen en Sien Eggers waren geniaal.

Nu is het weer muisstil op televisie. Veel tijd om te lezen, en voor de www.komboloi.be natuurlijk.

23 april 2008


Hier nog een van mijn favouriete zwart-wit pagina's uit het Ducktrouxalbum, waar Ducktroux een onderhoud heeft met mr.Hibou over de handel in exotische eieren. Mr. Hibou zit een lekker kippetje te eten, terwijl beide vogels in een nachtclub zitten waar flamingo's optreden.

10 jaar geleden, in 1998 om precies te zijn; kwam het stripalbum Ducktroux uit.

16 april 2008


Funny Balls bij KOMBOLOI !

26 februari 2008


Weinig om het lijf. Mijn 'luie blog' is tegenwoordig weer opvallend lui, en de toevoegingen hebben dan ook weinig om het lijf. Maar, ik heb het ondertussen wel druk en beleef veel voldoening aan mijn activiteiten. Daarom deze Valentijnstekening. Hartelijk dank voor alle mensen die me dierbaar zijn ... En daar horen alle bezoekers van www.komboloi.be natuurlijk bij !!!

24 januari 2008

BEURS

Heath Ledger, de acteur uit het bekende 'Brokeback Mountain' die binnenkort The Joker
speelt in een nieuwe Batman-film is onverwacht overleden.

Het is voor niemand een vrolijke week. Ook op
de beurs lijden mensen gigantische verliezen ...
En zo zie je maar, aangezien de aandelen van alle rijkerds in ijltempo waardeloze vodden worden, zal ik toch nog een van mijn grote dromen kunnen realiseren en even rijk worden als Bill Gates ?!?

16 januari 2008


Blauw

Soms maakt de komboloi het te bont, een
andere keer maakt hij het te blauw !
Maar, het blijft altijd leuk op de komboloi website

Veel plezier !!!

18 december 2007

De ballen van Bacchus.
De publicatie van ' De Ballen van Bacchus ' is ook dit jaar een overdonderend succes geworden. Ik ben hoogst geschrokken dat het verhaal van alle kanten zo opgevolgd is geworden. Via deze manier ( op welke andere ) wil ik dan ook al die vele mensen danken die al die jaren mijn strips en tekeningen zijn blijven volgen via de site !!! Dank, en mijn allerbeste wensen voor het komende 2008 !!!

05 december 2007


IK GING, IK GING ...

HIJ KOMT; HIJ KOMT dus ook op mijn site, die goede, lieve Sint. Hij vindt er zonder twijfel heel wat lekkers, als hij braaf is geweest.

Ik GING gisteren naar het Aalsterse poppentheater Aabazjoer om een eerste voorbereiding mee te maken. Het beloofd een fantastisch stuk te worden, ... allen daarheen !!!

Omdat ik daar was mocht ik de tekst voorlezen van een van de personages die geen van de aanwezigen op zich kon nemen. Een nichterige mafiosi, een rol die me natuurlijk op géén enkel vlak op het lijf geschreven staat.
Maar wel veel plezier gehad.

03 november 2007

Oma's aan de top...

Het rekenen kan niet op. Zoals zovelen verdiep ik me wel eens in de diepzinnige teksten van de drievuldigheid van K3. Als een jonge bakvis zing ik de meeste teksten vlot mee, en oma's aan de top is ondertussen de ultieme klassieker geworden. Dat komt natuurlijk omdat de tekst jong en oud raakt in hun diepste verlangen ... onsterfelijkheid. Of toch bijna, en voor de mensen die niet heel goed kunnen rekenen.

Er wordt namelijk beweerd dat er een mogelijkheid bestaat dat ik én mijn oma samen duizend jaar kunnen worden. Dat klinkt bijna oud-testamentisch indrukwekkend, maar toch ... ?

Ik heb even berekend, hoe oud ik en mijn oma dan zingend worden. Ik ben - wat dacht je anders- natuurlijk achttien jaar terwijl mijn oma er eenentachtig is. Gezien het leeftijdsverschil, en het idee dat we elkaar niet naar het leven zullen staan om onrechtmatige jaarwinst te veroveren, heb ik berekend dat ik 468 jaar en zes maanden oud kan worden, en mijn oma zelfs 531 jaar en zes maanden. Nog even te gaan dus !!!


29 oktober 2007


Thriller.
Alles komt terug, zelfs Michael Jackson plant een weergaloze come-back met een heruitgave van het bloedstollende monstersucces' Thriller.
Dat wordt weer griezelen of dansen. Of griezelig dansen.
Ondertussen houden we de spanning er maar in met de dagelijkse afleveringen van ' De ballen van bacchus'.
Ik krijg heel wat mails met mensen die vragen waar het stripalbum te
kopen is. De vraag is eerder wanneer, en ik ga er van uit dat het tegen volgend jaar zover zou zijn.

Op algemene aanvraag komt ook het 'Metamorfose'verhaal online op http://www.komboloi.be in afleveringen. In tegenstelling tot het vrolijke kerstverhaal is 'Metamorfose' lekker griezelen .... Voor een voorproefje kan je nu al eens gaan kijken op de site !!!!!
Veel plezier met jullie thriller !

03 oktober 2007

Dag Allemaal !

Als ik over straat stap kijken vele mensen vreemd op als ik hen in het voorbij wandelen hartelijk begroet of glimlachend toeknik. Slechts één keer is het me overkomen dat zo een wildvreemde passant me nariep om me te vragen of we elkaar van ergens kennen.

De meesten proberen mijn abrupte sociale interventie zo beleefd mogelijk te negeren, terwijl anderen het spel gewoon meespelen met een glimlach of een wederwoord. Sommigen zullen zelfs schaamteloos via hun begroeting veinzen een oude kennis te herkennen. Ik neem het allemaal voor lief.

De bedoeling van die actie is niet een poging om de etiquette wat op te vijzelen, maar is pragmatisch van aard. De redenering is dat iedere passant later een belangrijke kennis kan worden.

Ik denk dan steeds terug naar dat verhaal uit mijn jeugd waarin ik samen met mijn ouders en mijn broer als toeschouwers fungeerde bij een jongerenprogramma op televisie. Dat programma heette: ‘Speel op sport’ ( als ik het goed heb). Na de opnames zaten de twee presentatoren van dienst samen met ons in een cafetaria te drinken en te praten, en ik herinner me nog hoe mijn vader me een briefje en pen bleef toestoppen om me aan te sporen aan die twee heren een handtekening te vragen.

Ik kende die heren helemaal niet, en vond hen dus niet bekend genoeg om aan te spreken, en een handtekening te vragen.
Het waren KOEN WAUTERS van CLOUSEAU en GERT VERHULST van STUDIO100, gewoon sympathiek en zo onberoemd als wat die daar rondliepen.

Kunt u zich inbeelden wat er zou gebeurt zijn als ik in volle Clouseaugekte over zo een handtekening had beschikt?! Of een handtekening van Gert Verhulst ?! Ik had er slechts mijn contract bij Studio100 moeten boventypen !!! In elk geval, het euvel is lang geleden geschied, want nu vieren ze al 20 jaar Clouseau !!!
En ik behandel iedereen nu preventief als een komende superster.

Tot ergens onderweg …

25 september 2007


Hallo beste vrienden,

Het gaat snel. Het is alweer herfst.
Ga snel kijken op www.komboloi.be om te zien
wat jullie Komboloi nog nieuws heeft.

En voor de vele nieuwelingen onder jullie. Net als vorig jaar begint 'De Ballen van Bacchus', het ondertussen wel befaamde kerstverhaal in dagelijkse afleveringen online.

Elke dag van de week een nieuwe aflevering, en dat gaat door tot en met Kerst. Wil je graag een wekelijkse mail met de nieuwe afleveringen, schrijf je dan in door een mailjtje te sturen naar ballenvbacchus@hotmail.com

Veel plezier !

03 september 2007

1 SEPTEMBER ! BACK TO SCHOOL ! BRITNEY HEEFT EEN NIEUWE SINGLE ... GIMME MORE !

Alles komt terug . Ook deze allereerste illustratie van www.komboloi.be ; een parodie op de eerste Britney spears hit 'one more time' !!!

www.komboloi.be is sindsdien een ruimdenkende , en goedgevulde site geworden met voor elk wat wils ... de fans van de befaamde 'strippers' moeten maar eens naar de comicpagina gaan, en kijken naar deze nieuwe strippers. ( Nu de jongsten naar school zijn, kan het weer ! )

VEEL PLEZIER, BESTE VRIENDEN ! VEEL KOMBOLOI !

06 augustus 2007



OPGELET VOOR HET GELE GEVAAR !

Het gele gevaar heerst tegenwoordig overal, en dus ook op de KOMBOLOI-website.
Neem snel een kijkje www.komboloi.be

11 oktober 2006


Hallo beste vrienden,

Goed nieuws, er is een nieuwe stripelmagazine online. Dat is goed nieuws omdat er het vol fantastische artikels met interessante informatie staat. Deze keer was er evenwel ook ruimte voor een interview met de hoogsteigen Komboloi.
Het is een vrolijk,maar heel fijn artikel geworden. Te lezen op het www.stripelmagazine.be

Niet te missen !!! Anders niet, maar nu dus zeker niet. Het interview ging vooral over mijn website, en met name over het verhaal van 'De Ballen van Bacchus'. Een verhaal van een goed jaar, waarin ' wijn' de hoofdrol speelt. Oktober,wijnmaand !
Als dat niet een geslaagd toeval is ?!?

Ik wil natuurlijk ook veel dank betuigen aan Kurt en de rest van de stripelmagazineredactie om de vragen en de antwoorden om te vormen tot dit fijn artikel.

Veel groeten,

tom

SSSST!!! SSST !!!! Want dit is een interne boodschap.

Hallo, vorige week, op een receptie kwam ik iemand tegen, waar ik heel erg naar opkijk. Hij wou echter liever niet met naam en toenaam vermeld worden op deze blog; en dus zal ik er ook niet te veel over vertellen.

In elk geval, wou ik wel melden dat het fijn was U opnieuw de hand te mogen schudden en een fijne babbel te hebben.
De verkoudheid is ondertussen goed ontvangen, en wordt verzorgd.

Veel groeten, en vergeet natuurlijk niet dagelijks te volgen op
www.komboloi.be

05 oktober 2006


âlo ! âlo !

Zaterdag tussen 10. en 11 u komt er een interview over 'De Ballen van Bacchus' op regionale radio Avo.
Voor de geïnteresseerden, www.radioavo.be


Benieuwd hoe ik op zaterdagochtend klink ?! ....... ik ook !!!
groeten.

04 oktober 2006


KOMBOLOI-TV

De regionale televisiezender Kanaal3 gunde met maandag een leuk televiesieinterview, want onmiddelijk aantoont dat de promotie van 'De Ballen van Bacchus' massaal opgevolgd.

Het enthousiasme van de mensen overdondert me steeds met vernieuwde verbazing. Zeker omdat ik tot op heden nog geen professioneel uitgegeven stripalbums aan te bieden heb.
De 'boost' die ik indertijd kreeg toen ik met mijn 'Ducktroux-album' op televisie kwam was namelijk ook vrij groot.

De reporter van Kanaal3 kon zich alvast niet inbeelden dat het lang zou duren voor er reactie van een uitgever kwam, als hij het werk bekeek.
Een extra steun om écht werk te gaan maken van strippublicaties ... !!!

De uitzending liep op 2 oktober op regionale zender Kanaal3

01 oktober 2006



0110 Een heuglijke dag voor verdraagzaamheid.

Een goeie week ook. De eerste afleveringen van 'De Ballen van Bacchus' werden op de site geplaatst en dat leverde een massa reacties op.

Velen lieten weten dat ze het verhaal verder volgen wilden, en de reacties waren doorgaans erg positief, uiterst positief.

Allen behalve, één enkele, nogal hatelijke mail . Die mail was 'gelukkig' meer gericht op de aard van mijn persoon, dan een appreciatie van mijn strips.
Maar dat kan de pret niet drukken, natuurlijk. En speciaal voor de mailzender, maar ook uit solidariteit met alle deelnemers aan de initiatiefnemers van de 0110-concerten ... een speciale cover op http://www.komboloi.be

Veel plezier, en vergeet vooral niet om elke dag van de week de nieuwe afleveringen te volgen
http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html

groeten

24 september 2006


DE BALLEN VAN BACCHUS vanaf 27 september op www.komboloi.be

Beste vrienden,

Sommigen zullen mijn werk al kennen, anderen wil ik hartelijk uitnodigen om een bezoek te brengen aan mijn splinternieuwe website met karikaturen, cartoons, illustraties en natuurlijk ... met strips !!!
De link naar mijn site is http://www.komboloi.be

Ik ben Tom Houtman, en op mijn fonkelnieuwe site wil ik een overzicht geven tekenwerk uit het verleden, om in de toekomst nog meer werk te kunnen toevoegen.

Rond 1998 maakte ik een eerste stripalbum, getiteld DUCKTROUX, over de dutrouxaffaire. Door de bijhorende aandacht in krant en op televisie werden de verkochte boekjes een groot succes.
Er kwamen sindsdien ook opdrachten, voor cartoons, karikaturen en voor strips.

Dankzij mijn opleiding Beeldverhaal en striptekenen bleef ik ook verder langere stripverhalen tekenen.
Zo maakte ik een kort stripverhaal, getiteld 'De Ballen van Bacchus'.
Het is een zwarte komedie, het is namelijk niet alleen een heel grappig verhaal, maar eveneens een ongelooflijk spannend moordverhaal.
Omdat iedereen van dit verhaal zou kunnen van meegenieten, en om mijn nagelnieuwe website op een gepaste manier te vieren zal ik het vanaf 27 september elke werkdag van de week in afleveringen laten lezen, met als grote finale de laatste aflevering op Kerstdag.

Het verhaal lezen kan via de link
http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html

Iedereen heel veel plezier toegewenst, en ik nodig jullie natuurlijk ook uit om ook het andere tekenwerk te gaan ontdekken !!!!

Hartelijke groeten,

Tom Houtman.

Voor contact met Tom is een contactpagina voorzien, via http://www.komboloi.be.
Wenst U anderen uit te nodigen om wekelijks op de hoogte te blijven van de link naar http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html ; dan kan dat makkelijk via ballenvbacchus@hotmail.com

12 augustus 2006


Verrukkelijke rukverhalen.

Deze week was in het nieuws te lezen dat in New Orleans zich een dief had laten betrappen toen deze tijdens zijn werkuren aan het masturberen was. De politie kon de hitsige gekliste inrekenen en de stumper kan nu in de gevangenis met het grove werk verder gaan ...
Of de pornocollectie van de bijnaberoofde eigenaar als bewijsmateriaal werd meegenomen,werd nergens verteld.

In elk geval, ik heb deze week een reeks proefpagina's gemaakt van een stripverhaal, een heus rukverhaal. Ik ga daar nogal hypocriet mee te werk. Elke keer als ik mijn werkkamer verlaat ruim ik al mijn schetsen netjes op, en berg de tekeningen op in een map die dan weer een schuif in gaat.

Maar wie zou ze daar kunnen vinden, behalve dan één of andere inbreker ?!?
Nu, het lijkt me nogal vervelend om een masturberende dief aan te treffen in mijn werkkamer ...
Laten we zeggen dat het niet het soort publicatie is dat ik voor ogen heb.

07 augustus 2006

Sierlijkheid.

Eenvoud siert, durven ze wel eens beweren. Maar, als het aan mij ligt zou ik het iedereen afraden om dergelijke onverlaten te vertrouwen. Eenvoud is slechts een excuus voor gelegenheden waar je niet de grote sier kan maken.
... in alle andere gelegenheden kan je allen maar stellen dat sierlijkheid de dingen vereenvoudigt.

Sierlijkheid vereenvoudigt. Laat het zijn.
groet aan alle vrienden.

02 augustus 2006

Opleuken! Opleuken ! Opleuken !

Het is een woord dat ik niet kende, en ik weet niet helemaal of het wel bestaat. Maar, het woord blijft ... euh, leuk ! Maar, opleuken, dat is wat ik vanaf oktober zou gaan doen. Ik ben me al volledig aan het voorbereiden voor dat werk.
Want opleuken is wel leuk, maar het belooft ook heel wat werk te worden. Nuja, ... ik wou nu al dat het oktober was.
MVO Maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Het zijn fijne tijden. Ik heb meegewerkt aan een project ter bevordering van Maatschappelijk verantwoord ondernemen, waarvoor ik cartoons moest tekenen. Een opdracht met een doel, zeg maar.
Bovendien ook de eerste van hopelijk nog vele vele samenwerkingen met een uiterst getalenteerd grafisch vormgeefster, en toffe madam. Zowieso.
Ja.