21 maart 2009


DE ZOEKTOCHT VAN MARIA.

De zoektocht van iedereen leidt vroeg of laat naar KOMBOLOI.BE !
Het handboek Marketing dat ik mocht studeren telde 365 pagina's en ik ben er minstens een jaar mee zoet geweest.
Maar waarvoor al die concurrentie wel goed is, als je niets leert over hoe waarde generend vriendschap kan zijn.

Even terugdenken aan dat magistrale interview met pop- en marketingicoon Madonna, toen ze haar vroegen waarom de zichzelf tot 'Material Girl' gekroonde en door aanbidder en vijand als godin van het egocentrisme bestempelde, zich zonder zichtbare gène liet kennen als fan van mindere goddelijke popconcurrentes die bij een samenwerking toch alleen maar in de aandacht zouden delen die anders alleen haarzelf toekwam. Het antwoord was even simpel als duidelijk: spirituele adviseurs hadden haar geleerd dat ze moesten leren geven, opdat ze zou ontdekken dat diegenen die geven ook zullen terugkrijgen. Het was haar wat moeilijk gevallen, maar een keer overtuigd vond ze dat je haast niet genoeg kon geven. Goeie mensen, die geven. Goeie mensen geven om komboloi,
de anderen volgen de komboloiblog niet en dus hebben we daar niets aan verloren. We hebben gegeven wat we konden ...

24 februari 2009


Komboloi zwaait doorheen Carnaval Aalst.
Do you have the balls ?

21 februari 2009




Het is ook jouw energie.
Op vrolijke dagen lijkt het soms alsof slechts de dood en de vernietiging van dingen onherroepelijk zijn. Niet in deze tijd van economische, sociale, ecologische en psychologische crisissen. Alles lijkt te escaleren.

' De onherroepelijkheid van beslissingen die men neemt... ' Dat lijkt het cruciale thema voor 2009 te worden.

Gisteren heb ik zodanig gedroomd dat ik er 's nachts niet van geslapen heb. Het had te zien met een jeugdfilm die ik ooit op een druilerige zaterdagnamiddag op televisie zag. Het was een soort low- budget sciencefiction prent en de titel heb ik waarschijnlijk nooit geweten, maar de plot ging als volgt:

Een kernramp heeft de aarde herleid tot een giftige, desolate woestenij waar het altijd zure regen regent. Verspreidt over de aarde leven wel nog kleine groepjes mensen in duistere betonnen bunkers. In zo'n bunker bevinden zich een groep jongeren. Door de zure regen hebben ze nooit de beslotenheid van hun bunker kunnen verlaten. Met uitzondering van een meisje, dat door alle anderen gepest wordt omdat ze beweerd dat het mogelijk is dat de regen stopt, waardoor de grijze lucht blauw zal kleuren en de zon prachtig licht en warmte zal stralen over de aarde.

De andere jongeren verklaren het meisje voor gek, en daarom sluiten ze haar op een dag op in een kamer. Net op dat ogenblik merkt een van de jongeren dat het buiten is gestopt met regenen. Alle jongeren, met uitzondering van het onfortuinlijke meisje, rennen naar buiten waar de zon door de wolken breekt en ze de warme zonnestralen op hun lichaam voelen.
Uiteindelijk begint het opnieuw te regenen en de jongeren vluchten hun bunker binnen, waar ze vol berouw het meisje uit haar isolement halen. Het meisje geniet nu alle sympathie, maar het drama is en blijft hartverscheurend.

' De onherroepelijkheid van beslissingen die men neemt. Daarvan heb ik gisteren zodanig gedroomd dat ik er 's nachts niet van geslapen heb.
Als ik niet Diogenes was, zou ik Diogenes willen zijn.

18 februari 2009


2010 Steun in angstige dagen.
Maar binnen enige tijd een geheel nieuw stripverhaal bij de komboloi !

06 februari 2009

" Een schaamstreek verliest haar schaamte, niet haar streken ".

Nu over vossen gesproken, wat vinden jullie van deze illustratie van een min of meer bekend gezegde ?

02 februari 2009


Man,man,man !!! Dog eat dog en anders zal het nooit worden. Er heerste vorige week nogal wat commotie omtrent een televisieprogramma waar de joodse gemeenschap op de korrel werd genomen, omdat ze schijnbaar ' te veel ' klagen over dingen die ze als beledigend ervaren.

De reportage was verondersteld grappig te zijn, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ze ook allerminst grappig vond. Het zijn in diezelfde reportage trouwens niet alleen de joden die zogenaamd 'grappig' behandeld worden, ook de rest van het werkstuk vind ik van een opmerkelijke verwerpelijkheid getuigen.

Volgens de auteur van de reportage was het duidelijk dat de gehele reportage 'grappig' was, omdat het programma toch algemeen bekend staat als een promotievehikel van verdraagzaamheid en culturele diversiteit.
Gesteld dat die bewering juist zou zijn, betekent dat daarom toch niet dat die ene reportage onschuldig zou zijn ? En waarom mogen minderheidsgroepen niet protesteren élke, en dan ook élke keer, als ze zich miskend voelen ?

Culturele diversiteit impliceert bij onze reportagemaker blijkbaar dat minderheidsgroepen niet publiek mogen opmerken dat ze zich gekwetst voelen wanneer ze op de korrel genomen worden op een manier dat alleen de anderen het grappig vinden.



21 januari 2009


Zet de Zeilen. Ik heb nog geen tijd gehad om mijn nieuwjaarsbrief te publiceren. Laat ik dat dan toch nog even doen:
Nieuwjaarsbrief









Pro cornucopia.


Is de thuishaven verlaten,
komen we tweeduizend negen
droef binnen gevaren
laat het geen tijd zijn
van achterwaartse gedachten,
maar van krachtige herinneringen
die de wind in de zeilen stuwen en
geluk het roer laten besturen.

Het vaartuig van de dagen
veilig omboord met een overvloed
aan even vrolijke lotgenoten
in de richting van de glorierijke ochtendzon.

Binnenkort weer een nieuwe tekening. Beloofd ! Ondertussen moet je 't maar redden met
komboloi.be

17 december 2008


Swaffelen,swaffelen,swaffelen !
Swaffelen: daar blijf je beter niet bij stil staan. Maar, de echte sterren, die blijven bij hun
komboloi !

21 november 2008


Wie smaak heeft houdt tijdig zijn wafel.
Zo zit dat, en dat geldt ook voor komboloi!

Speciaal voor de week van de smaak een nieuwe tekening. Vanavond gaat komboloi ook naar de opening van 'Nero verzameld', een boeiende overzichtstentoonstelling naar aanleiding van het 60-jarige bestaan van de stripfiguur Nero en zijn kornuiten.

Deze opening vindt plaats om 20 uur in de art-decozaal Gillade,
Louis D'Haeseleerstraat te Aalst

en wordt plechtig geintroduceerd door de Aalsterse Schepen van Cultuur Gracienne Van Nieuwenborgh en de directeur van het Belgisch Centrum voor het Beeldverhaal.

Met een wafelenbak en een fris Gilladeken erbij, het huisbier dat exclusief
en ambachtelijk voor de zaal Gillade wordt gebrouwen door De Glazen Toren in Mere,
zijn alle ingrediënten aanwezig om er een lekkere avond van te maken!

De tentoonstelling is te bezichtigen van 21 tot 26 november.
Zaterdag en zondag van 14 tot 18 uur, maandag tot en met woensdag van 13 tot 17 uur.
De thuisblijvers brengen maar een bezoekje aan de site

10 november 2008


Je 't adore, komboloi !

Vandaag gelezen dat Kate Ryan, de min-of-meer bijna-winnares van het eurovisiesongfestival de best verkopende artieste is van de Benelux.
Belangrijker is eigenlijk toch wel het overlijden van de onvolprezen artiest en muzikant Wannes VandeVelde, die zich toch wat miskend scheen te voelen tijdens zijn laatste levensjaren.
Het succes onze Vlaamse Kate Ryan is nochtans het mooiste bewijs van de prachtige resultaten wanneer de Vlaamse overheid de artiesten actief steunt. Een lichtpunt in de duistere avonden van het jaar.

01 oktober 2008


Shichio Minato, een oude klasgenoot van me heeft momenteel een tentoonstelling lopen in JAPAN.
Niet dat hij me niet heeft uitgenodigd, maar, de kans dat ik er raak is wel klein.

Dat is spijtig. Want Shichio's werk is werkelijk fantastisch. Zijn grafisch werk is van een enorm esthetische virtuositeit, en bovendien technisch meesterlijk afgewerkt. Die uitleg klinkt zo banaal als een brochure, maar iedereen die het werk kent zal de waarachtigheid van die bewering direct beamen. Wie dus momenteel in Japan is: Snel daarheen !

30 september 2008


Aalst Carnaval is nu officiëel erkend als cultureel erfgoed. Als dat geen fantastisch nieuws is, want op die manier winnen we er in een klap een massa
cultuurliefhebbers bij !!! Want, net als op Carnaval houden alle cultuurliefhebbers ook van de www.komboloi.be

29 september 2008







OUDE VRIENDEN TERUGZIEN IS ALTIJD

LEUK ! En ook ' De Ballen van Bacchus '
komen terug. Het wordt een jaarlijkse
traditie, net als kerst. Mis het dus niet.
Vanaf vandaag 29 september elke dag
van de week tot kerstdag !
' De Ballen van Bacchus '

22 september 2008


Godverdomd goed gevonden dingen.

Nadat het boek me langs alle kanten werd aangeraden door kennissen las ik deze zomer toch het boek van successchrijver van nu, Dimitri Verhulst.
Vooral het feit dat het boek zou verfilmd worden door regisseur Felix Van Groeningen maakte indruk. Misschien meer dan de band met Aalst, of de schijnbare verwantschap met schrijver Louis Paul Boon.

Maar het boek ' De Helaasheid der dingen' mààkte indruk. Ik vind het plezant geschreven, en gevuld met fijn geschetste en daarom ook pijnlijk herkenbare types voor iedereen die vertrouwd is met het echte Reetveerdegem.

Ik vroeg me wel af of hij het literaire niveau zou bekomen hebben als hij over minder herkenbare dingen zou schrijven ? Of hij zou blijven bij de beperkte formule die hem nu zoveel succes bracht. Want de meeste Vlaamse schrijvers worden snel als stripfiguren, die dan zogezegd hun beste tijd hebben gehad van het ogenblik ze iets afwijken van hun eerste succesact.

En het lijkt me nu dat hij daar zelf ook erg van bewust is, en alvast aan de wereld wil duidelijk maken dat hij meer in zijn mars heeft dan altijd hetzelfde. Hij lijkt te beseffen dat hij binnenkort tot de walgelijk welverdienenden zal behoren, op exclusieve evenementen zal staan nippen van dure drankjes en snobistische babbeltjes zal slaan met allerhande liefhebbers van stijlvolle kwaliteitsdingen. Dat zijn flodderig T-shirt en makkelijke jeansbroek van Armani of Dolce&Gabanna zullen zijn, en hij bij interviews zijn benen nonchalant zal plooien in een gruwelijk dure Starckstoel, terwijl hij op zijn typische wijze door zijn overbekend kapsel roefelt waaruit de grijze haren werden weggeverfd. Want hij heeft het imago van jolige jongen, en zal dat ook behouden, ook als hij al lang een coryfee is geworden.

Maar misschien is Dimitri Verhulst echt anders. Misschien blondeert hij vroeg of laat zijn haar? Misschien openbaart hij zich als grote KOMBOLOI - fan ? Misschien is hij dat al NU ?

13 september 2008

ANNUIT COEPTIS
Vorige week donderdag was het elf september en reeds zeven jaar geleden dat de twee torens uit Manhattan tegen de vlakte gingen.


Reden om even terug te blikken en een oude illustratie uit de kast te halen.
Bij deze terugblik bedacht ik even dat het sinds dat evenement is, dat deze torens meer symbool werden voor New York dan het Vrijheidsbeeld.

En inderdaad. Het blijkt dat het Vrijheidsbeeld na 11 september lange tijd voor het publiek gesloten werd gehouden. Eerst uit angst, daarna om het te restaureren.
Nu zou het terug te bezichtigen zijn, en binnenin tentoonstellingen houden van onder andere cartoons. Misschien zal ik er ook eens eentje inzenden ?

31 augustus 2008

Terug naar school !

Ook voor komboloi is de mooie zomer voorbij, en wordt het hoog tijd voor het goud van de herfst. Tijd om nieuwe dingen te leren, nieuwe vriendjes en vriendinnetjes te leren kennen ... een nieuwsgierige sprong richting de toekomst !
En op de komboloisite gebeurt dat natuurlijk met een tekening die in het oog springt.
Veel plezier allemaal

28 augustus 2008


KUS MIJN KIKKER !

Blasfemie en kikker. Het moet van de heksenverbrandingen geleden zijn dat we ze nog eens in dezelfde zin zijn tegen gekomen.

Maar, iedereen verliest tegenwoordig zijn geloof in de goedgelovigheid. Het is geen tijd voor sprookjes, maar voor bikkelhard omgaan met elkaar.
Gelukkig maakt KOMBOLOI wel nog plaats voor sprookjes en dromen van goeie betere tijden.
Breng een bezoekje aan het prinsdom van het geloof in de goedgelovigheid, en klik regelmatig op de komboloi, een kikker die je nog gerust mag kussen.
XXX

16 augustus 2008


Wat was de eerste tekening die je ooit online hebt geplaatst, vroeg me laatst iemand.
Ik heb even moeten nadenken, maar het was, zonder nog verder te moeten twijfelen, deze tekening ... een parodie op de toen nog ongelooflijk ongerepte, verse Britney Spears.

Waar is de tijd ? Er was toen nog lang geen sprake van een www.komboloi.be.
Toen nog gewoon zoeken naar een makkelijke, snelle manier om mijn tekenwerk zonder veel printen en posten te verzenden naar mensen.

09 augustus 2008


De Olympische spelen hebben zich weer weergaloos op gang getrokken, om alle fans van de komboloi weer flukse sportprestaties te schenken.
Fijn dat historisch erfgoed in ere wordt gehouden. Om de dagen voor de komende olympische spelen te voorspellen gebruikten de antieke Grieken niet zomaar een onnozel zakagendaatje, maar wel het befaamde mechanisme van Antikythera, waar vandaag de dag heel wat wetenschappers theorieën rond knutselen ( in de hoop te bewijzen dat het uiteindelijk niet zo'n speciale machine betreft, en ons zo het gevoel te geven dat we er sinds de voorbije 2150 jaar op vooruit zijn gegaan ).
Het mechanisme van Antikythera, is als het ware de allereerste computer, een ingenieus wiskundig onderlegd telraam dat gebruikt werd om complexe berekeningen uit te voeren. Zoals bijvoorbeeld het voorspellen van zonsverduisteringen en het bepalen van de data waarop de Olympische Spelen zouden plaatsvinden. Hemellichamen en hemelse lichamen, dat hield die antieke Grieken bezig. En die studie namen ze serieus genoeg om niets aan het toeval over te laten. Bij de antiek-Griekse sport was alles gericht op berekening zodat de spanningsboog volledig op het esthetisch genoegen kon gericht zijn. Interessant, hé; die sport ?!

05 augustus 2008

Acrobatische toeren maken weer opgang in Antwerpen.
Maar, voor vrolijke acrobatiek kan het nog
altijd smaller, poorer en vooral cheaper bij
Komboloi.
Voor de sport, nog eens een cartoon uit de oude doos !

01 augustus 2008


MADONNA ZIET ER VERSCHRIKKELIJK KOMBOLOI UIT !

Elke week hoor je wel iets tragisch over Madonna, Paris Hilton, Amy winehouse, ... . Persoonlijke - of beter publieke - problemen hebben, het lijkt wel de nieuwste trend in reclameland.
... En het blijkt nog te werken ook ( hoewel alleen bij vrouwelijke beroemdheden, zou dat al nader onderzocht zijn ?! )
Nu de platen, boeken, posters niet meer te verkopen zijn, omdat iedereen ze gratis afneemt moet het anders een dure zaak zijn om aan promotie te doen. In plaats van duur kiezen ze dan liever iets "kostelijks" en gaan met allerhande gemeende en vermeende problemen de gewone nieuwspagina's vullen om mensen naar hun sites en producten te lokken. Gelukkig zou www.komboloi.be zoiets nooit doen.

13 juli 2008


Zomer, zon, euh ...
Of beter Regen, rust, ...

Er is tijd vrij om de boeken aan te pakken die doorheen het jaar zijn blijven liggen wegens te- veel- excuses- om- ze- te- lezen. Om eindelijk eens te weten te komen hoe het heelal in elkaar zit - want daarvan ben ik nog steeds niet ten volle van op de hoogte - nam ik vandaag een terzake instructief boek ter hand. De openingszin van de achterflaptekst leest als volgt: 'Van alle materie in het universum is 90% of meer ongezien'.

Dat begint sterk, met zo'n merkwaardige bewering !!!
Als zo'n grote brok materie ongezien is, hoe weten ze dan dat die er is? En, hoe berekenen ze dat cijfer. Maken ze dan een berekening van de gekende materie, maal een factor die afhankelijk is van de grootte van het heelal. ( Dus, dan is die grootte van het heelal blijkbaar perfect gekend. Fijn.)
Kortom, eens ik zeker kan zeggen welke materie op dit ogenblik wél gekend is, hoef ik dat maar maal negen te doen, en dan weet ik of ik onder de indruk moet zijn, over dat gedeelte dat nog niet gekend is ...

In elk geval, ik ben eerst begonnen in 'Baudolino' van U. Eco. Dat is momenteel voor 90 procent of meer uitgelezen. En ik heb er van genoten ...

07 juli 2008

Soms krijg ik voor de www.komboloi.be weer zin in zo'n goeie oude cover waar een randje aan zit. Tijd dus om er nog eens een stevige lappenpop op te geven ...

27 juni 2008

De Rechtvaardige rechters terug gevonden !!!

Hier een tekeningetje uit de heel erg oude doos.
Soms maak je al snel eens een schetsje, tekening of cartoon
omdat je een idee of grap hebt bedacht, waarmee je later dan niets meer doet.
Tot er ineens iets vanuit het niets opduikt om je eraan te herinneren.
Hier eentje over de ' Rechtvaardige rechters', een paneel van het schilderij 'Het Lam Gods' zoals het meer dan tien jaar geleden reeds, net niet werd teruggevonden door Komboloi

12 juni 2008



Tommeke, Tommeke,Tommeke wat doet ge nu ?!?

Normaal werk ik zoveel mogelijk op dezelfde manier. Maar voor deze tekening was ik toch wel wat weg van het leuke zwart-wit potloodlijnwerk. In vorige post zie je een eerste lijnversie van mijn Boonen/fabiolacartoon.
Hier nog even twee ingekleurde versies. Wat vinden jullie de leukste versie ?
Laat maar iets weten ?!

Van Fabiola tot Tom Boonen, klein tot groot ...
Vroeg of laat komen ze allemaal terecht bij www.komboloi.be
Maar, dat wisten we ondertussen al. Toch.

04 juni 2008


Twee nieuwe stripfiguurtjes.

Met deze figuurtjes maakte ik al een reeks korte stopstrips, illustraties en zelfs muurschilderingen. De bedoeling is om de hele mikmak te verspreiden, via
KOMBOLOI
Ook mijn vrienden bij de meest hippe site voor jongerencultuur in Aalst en in de hele denderstreek, nl. Trendwolves
Maar, ook andere hippe jongerensites mogen interesse tonen hoor:
als jullie zelf ideeën hebben om mijn figuurtjes in te zetten? Voor jullie website? Voor jullie evenementen ?

Laat maar weten via www.komboloi.be

03 juni 2008


Heen en weermannen !
Het is niet makkelijk om constructief te blijven, maar jullie KOMBOLOI gaat gelukkig onverstoord verder, ook al is het soms ploeteren in de modder.
Deze tekening maakte ik drie weken geleden, en als ik zie hoe stralend mooi weer het toen was ... zucht. Zucht. Zucht.
Hopelijk komen er snel weer opklaringen.

22 mei 2008


Wim Helsen en Sien Eggers waren geniaal.

Nu is het weer muisstil op televisie. Veel tijd om te lezen, en voor de www.komboloi.be natuurlijk.

23 april 2008


Hier nog een van mijn favouriete zwart-wit pagina's uit het Ducktrouxalbum, waar Ducktroux een onderhoud heeft met mr.Hibou over de handel in exotische eieren. Mr. Hibou zit een lekker kippetje te eten, terwijl beide vogels in een nachtclub zitten waar flamingo's optreden.

10 jaar geleden, in 1998 om precies te zijn; kwam het stripalbum Ducktroux uit.

16 april 2008


Funny Balls bij KOMBOLOI !

26 februari 2008


Weinig om het lijf. Mijn 'luie blog' is tegenwoordig weer opvallend lui, en de toevoegingen hebben dan ook weinig om het lijf. Maar, ik heb het ondertussen wel druk en beleef veel voldoening aan mijn activiteiten. Daarom deze Valentijnstekening. Hartelijk dank voor alle mensen die me dierbaar zijn ... En daar horen alle bezoekers van www.komboloi.be natuurlijk bij !!!

24 januari 2008

BEURS

Heath Ledger, de acteur uit het bekende 'Brokeback Mountain' die binnenkort The Joker
speelt in een nieuwe Batman-film is onverwacht overleden.

Het is voor niemand een vrolijke week. Ook op
de beurs lijden mensen gigantische verliezen ...
En zo zie je maar, aangezien de aandelen van alle rijkerds in ijltempo waardeloze vodden worden, zal ik toch nog een van mijn grote dromen kunnen realiseren en even rijk worden als Bill Gates ?!?

16 januari 2008


Blauw

Soms maakt de komboloi het te bont, een
andere keer maakt hij het te blauw !
Maar, het blijft altijd leuk op de komboloi website

Veel plezier !!!

18 december 2007

De ballen van Bacchus.
De publicatie van ' De Ballen van Bacchus ' is ook dit jaar een overdonderend succes geworden. Ik ben hoogst geschrokken dat het verhaal van alle kanten zo opgevolgd is geworden. Via deze manier ( op welke andere ) wil ik dan ook al die vele mensen danken die al die jaren mijn strips en tekeningen zijn blijven volgen via de site !!! Dank, en mijn allerbeste wensen voor het komende 2008 !!!

05 december 2007


IK GING, IK GING ...

HIJ KOMT; HIJ KOMT dus ook op mijn site, die goede, lieve Sint. Hij vindt er zonder twijfel heel wat lekkers, als hij braaf is geweest.

Ik GING gisteren naar het Aalsterse poppentheater Aabazjoer om een eerste voorbereiding mee te maken. Het beloofd een fantastisch stuk te worden, ... allen daarheen !!!

Omdat ik daar was mocht ik de tekst voorlezen van een van de personages die geen van de aanwezigen op zich kon nemen. Een nichterige mafiosi, een rol die me natuurlijk op géén enkel vlak op het lijf geschreven staat.
Maar wel veel plezier gehad.

03 november 2007

Oma's aan de top...

Het rekenen kan niet op. Zoals zovelen verdiep ik me wel eens in de diepzinnige teksten van de drievuldigheid van K3. Als een jonge bakvis zing ik de meeste teksten vlot mee, en oma's aan de top is ondertussen de ultieme klassieker geworden. Dat komt natuurlijk omdat de tekst jong en oud raakt in hun diepste verlangen ... onsterfelijkheid. Of toch bijna, en voor de mensen die niet heel goed kunnen rekenen.

Er wordt namelijk beweerd dat er een mogelijkheid bestaat dat ik én mijn oma samen duizend jaar kunnen worden. Dat klinkt bijna oud-testamentisch indrukwekkend, maar toch ... ?

Ik heb even berekend, hoe oud ik en mijn oma dan zingend worden. Ik ben - wat dacht je anders- natuurlijk achttien jaar terwijl mijn oma er eenentachtig is. Gezien het leeftijdsverschil, en het idee dat we elkaar niet naar het leven zullen staan om onrechtmatige jaarwinst te veroveren, heb ik berekend dat ik 468 jaar en zes maanden oud kan worden, en mijn oma zelfs 531 jaar en zes maanden. Nog even te gaan dus !!!


29 oktober 2007


Thriller.
Alles komt terug, zelfs Michael Jackson plant een weergaloze come-back met een heruitgave van het bloedstollende monstersucces' Thriller.
Dat wordt weer griezelen of dansen. Of griezelig dansen.
Ondertussen houden we de spanning er maar in met de dagelijkse afleveringen van ' De ballen van bacchus'.
Ik krijg heel wat mails met mensen die vragen waar het stripalbum te
kopen is. De vraag is eerder wanneer, en ik ga er van uit dat het tegen volgend jaar zover zou zijn.

Op algemene aanvraag komt ook het 'Metamorfose'verhaal online op http://www.komboloi.be in afleveringen. In tegenstelling tot het vrolijke kerstverhaal is 'Metamorfose' lekker griezelen .... Voor een voorproefje kan je nu al eens gaan kijken op de site !!!!!
Veel plezier met jullie thriller !

03 oktober 2007

Dag Allemaal !

Als ik over straat stap kijken vele mensen vreemd op als ik hen in het voorbij wandelen hartelijk begroet of glimlachend toeknik. Slechts één keer is het me overkomen dat zo een wildvreemde passant me nariep om me te vragen of we elkaar van ergens kennen.

De meesten proberen mijn abrupte sociale interventie zo beleefd mogelijk te negeren, terwijl anderen het spel gewoon meespelen met een glimlach of een wederwoord. Sommigen zullen zelfs schaamteloos via hun begroeting veinzen een oude kennis te herkennen. Ik neem het allemaal voor lief.

De bedoeling van die actie is niet een poging om de etiquette wat op te vijzelen, maar is pragmatisch van aard. De redenering is dat iedere passant later een belangrijke kennis kan worden.

Ik denk dan steeds terug naar dat verhaal uit mijn jeugd waarin ik samen met mijn ouders en mijn broer als toeschouwers fungeerde bij een jongerenprogramma op televisie. Dat programma heette: ‘Speel op sport’ ( als ik het goed heb). Na de opnames zaten de twee presentatoren van dienst samen met ons in een cafetaria te drinken en te praten, en ik herinner me nog hoe mijn vader me een briefje en pen bleef toestoppen om me aan te sporen aan die twee heren een handtekening te vragen.

Ik kende die heren helemaal niet, en vond hen dus niet bekend genoeg om aan te spreken, en een handtekening te vragen.
Het waren KOEN WAUTERS van CLOUSEAU en GERT VERHULST van STUDIO100, gewoon sympathiek en zo onberoemd als wat die daar rondliepen.

Kunt u zich inbeelden wat er zou gebeurt zijn als ik in volle Clouseaugekte over zo een handtekening had beschikt?! Of een handtekening van Gert Verhulst ?! Ik had er slechts mijn contract bij Studio100 moeten boventypen !!! In elk geval, het euvel is lang geleden geschied, want nu vieren ze al 20 jaar Clouseau !!!
En ik behandel iedereen nu preventief als een komende superster.

Tot ergens onderweg …

25 september 2007


Hallo beste vrienden,

Het gaat snel. Het is alweer herfst.
Ga snel kijken op www.komboloi.be om te zien
wat jullie Komboloi nog nieuws heeft.

En voor de vele nieuwelingen onder jullie. Net als vorig jaar begint 'De Ballen van Bacchus', het ondertussen wel befaamde kerstverhaal in dagelijkse afleveringen online.

Elke dag van de week een nieuwe aflevering, en dat gaat door tot en met Kerst. Wil je graag een wekelijkse mail met de nieuwe afleveringen, schrijf je dan in door een mailjtje te sturen naar ballenvbacchus@hotmail.com

Veel plezier !

03 september 2007

1 SEPTEMBER ! BACK TO SCHOOL ! BRITNEY HEEFT EEN NIEUWE SINGLE ... GIMME MORE !

Alles komt terug . Ook deze allereerste illustratie van www.komboloi.be ; een parodie op de eerste Britney spears hit 'one more time' !!!

www.komboloi.be is sindsdien een ruimdenkende , en goedgevulde site geworden met voor elk wat wils ... de fans van de befaamde 'strippers' moeten maar eens naar de comicpagina gaan, en kijken naar deze nieuwe strippers. ( Nu de jongsten naar school zijn, kan het weer ! )

VEEL PLEZIER, BESTE VRIENDEN ! VEEL KOMBOLOI !

06 augustus 2007



OPGELET VOOR HET GELE GEVAAR !

Het gele gevaar heerst tegenwoordig overal, en dus ook op de KOMBOLOI-website.
Neem snel een kijkje www.komboloi.be