25 september 2007


Hallo beste vrienden,

Het gaat snel. Het is alweer herfst.
Ga snel kijken op www.komboloi.be om te zien
wat jullie Komboloi nog nieuws heeft.

En voor de vele nieuwelingen onder jullie. Net als vorig jaar begint 'De Ballen van Bacchus', het ondertussen wel befaamde kerstverhaal in dagelijkse afleveringen online.

Elke dag van de week een nieuwe aflevering, en dat gaat door tot en met Kerst. Wil je graag een wekelijkse mail met de nieuwe afleveringen, schrijf je dan in door een mailjtje te sturen naar ballenvbacchus@hotmail.com

Veel plezier !

03 september 2007

1 SEPTEMBER ! BACK TO SCHOOL ! BRITNEY HEEFT EEN NIEUWE SINGLE ... GIMME MORE !

Alles komt terug . Ook deze allereerste illustratie van www.komboloi.be ; een parodie op de eerste Britney spears hit 'one more time' !!!

www.komboloi.be is sindsdien een ruimdenkende , en goedgevulde site geworden met voor elk wat wils ... de fans van de befaamde 'strippers' moeten maar eens naar de comicpagina gaan, en kijken naar deze nieuwe strippers. ( Nu de jongsten naar school zijn, kan het weer ! )

VEEL PLEZIER, BESTE VRIENDEN ! VEEL KOMBOLOI !

06 augustus 2007



OPGELET VOOR HET GELE GEVAAR !

Het gele gevaar heerst tegenwoordig overal, en dus ook op de KOMBOLOI-website.
Neem snel een kijkje www.komboloi.be

11 oktober 2006


Hallo beste vrienden,

Goed nieuws, er is een nieuwe stripelmagazine online. Dat is goed nieuws omdat er het vol fantastische artikels met interessante informatie staat. Deze keer was er evenwel ook ruimte voor een interview met de hoogsteigen Komboloi.
Het is een vrolijk,maar heel fijn artikel geworden. Te lezen op het www.stripelmagazine.be

Niet te missen !!! Anders niet, maar nu dus zeker niet. Het interview ging vooral over mijn website, en met name over het verhaal van 'De Ballen van Bacchus'. Een verhaal van een goed jaar, waarin ' wijn' de hoofdrol speelt. Oktober,wijnmaand !
Als dat niet een geslaagd toeval is ?!?

Ik wil natuurlijk ook veel dank betuigen aan Kurt en de rest van de stripelmagazineredactie om de vragen en de antwoorden om te vormen tot dit fijn artikel.

Veel groeten,

tom

SSSST!!! SSST !!!! Want dit is een interne boodschap.

Hallo, vorige week, op een receptie kwam ik iemand tegen, waar ik heel erg naar opkijk. Hij wou echter liever niet met naam en toenaam vermeld worden op deze blog; en dus zal ik er ook niet te veel over vertellen.

In elk geval, wou ik wel melden dat het fijn was U opnieuw de hand te mogen schudden en een fijne babbel te hebben.
De verkoudheid is ondertussen goed ontvangen, en wordt verzorgd.

Veel groeten, en vergeet natuurlijk niet dagelijks te volgen op
www.komboloi.be

05 oktober 2006


âlo ! âlo !

Zaterdag tussen 10. en 11 u komt er een interview over 'De Ballen van Bacchus' op regionale radio Avo.
Voor de geïnteresseerden, www.radioavo.be


Benieuwd hoe ik op zaterdagochtend klink ?! ....... ik ook !!!
groeten.

04 oktober 2006


KOMBOLOI-TV

De regionale televisiezender Kanaal3 gunde met maandag een leuk televiesieinterview, want onmiddelijk aantoont dat de promotie van 'De Ballen van Bacchus' massaal opgevolgd.

Het enthousiasme van de mensen overdondert me steeds met vernieuwde verbazing. Zeker omdat ik tot op heden nog geen professioneel uitgegeven stripalbums aan te bieden heb.
De 'boost' die ik indertijd kreeg toen ik met mijn 'Ducktroux-album' op televisie kwam was namelijk ook vrij groot.

De reporter van Kanaal3 kon zich alvast niet inbeelden dat het lang zou duren voor er reactie van een uitgever kwam, als hij het werk bekeek.
Een extra steun om écht werk te gaan maken van strippublicaties ... !!!

De uitzending liep op 2 oktober op regionale zender Kanaal3

01 oktober 2006



0110 Een heuglijke dag voor verdraagzaamheid.

Een goeie week ook. De eerste afleveringen van 'De Ballen van Bacchus' werden op de site geplaatst en dat leverde een massa reacties op.

Velen lieten weten dat ze het verhaal verder volgen wilden, en de reacties waren doorgaans erg positief, uiterst positief.

Allen behalve, één enkele, nogal hatelijke mail . Die mail was 'gelukkig' meer gericht op de aard van mijn persoon, dan een appreciatie van mijn strips.
Maar dat kan de pret niet drukken, natuurlijk. En speciaal voor de mailzender, maar ook uit solidariteit met alle deelnemers aan de initiatiefnemers van de 0110-concerten ... een speciale cover op http://www.komboloi.be

Veel plezier, en vergeet vooral niet om elke dag van de week de nieuwe afleveringen te volgen
http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html

groeten

24 september 2006


DE BALLEN VAN BACCHUS vanaf 27 september op www.komboloi.be

Beste vrienden,

Sommigen zullen mijn werk al kennen, anderen wil ik hartelijk uitnodigen om een bezoek te brengen aan mijn splinternieuwe website met karikaturen, cartoons, illustraties en natuurlijk ... met strips !!!
De link naar mijn site is http://www.komboloi.be

Ik ben Tom Houtman, en op mijn fonkelnieuwe site wil ik een overzicht geven tekenwerk uit het verleden, om in de toekomst nog meer werk te kunnen toevoegen.

Rond 1998 maakte ik een eerste stripalbum, getiteld DUCKTROUX, over de dutrouxaffaire. Door de bijhorende aandacht in krant en op televisie werden de verkochte boekjes een groot succes.
Er kwamen sindsdien ook opdrachten, voor cartoons, karikaturen en voor strips.

Dankzij mijn opleiding Beeldverhaal en striptekenen bleef ik ook verder langere stripverhalen tekenen.
Zo maakte ik een kort stripverhaal, getiteld 'De Ballen van Bacchus'.
Het is een zwarte komedie, het is namelijk niet alleen een heel grappig verhaal, maar eveneens een ongelooflijk spannend moordverhaal.
Omdat iedereen van dit verhaal zou kunnen van meegenieten, en om mijn nagelnieuwe website op een gepaste manier te vieren zal ik het vanaf 27 september elke werkdag van de week in afleveringen laten lezen, met als grote finale de laatste aflevering op Kerstdag.

Het verhaal lezen kan via de link
http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html

Iedereen heel veel plezier toegewenst, en ik nodig jullie natuurlijk ook uit om ook het andere tekenwerk te gaan ontdekken !!!!

Hartelijke groeten,

Tom Houtman.

Voor contact met Tom is een contactpagina voorzien, via http://www.komboloi.be.
Wenst U anderen uit te nodigen om wekelijks op de hoogte te blijven van de link naar http://www.komboloi.be/ballenpubliek.html ; dan kan dat makkelijk via ballenvbacchus@hotmail.com

12 augustus 2006


Verrukkelijke rukverhalen.

Deze week was in het nieuws te lezen dat in New Orleans zich een dief had laten betrappen toen deze tijdens zijn werkuren aan het masturberen was. De politie kon de hitsige gekliste inrekenen en de stumper kan nu in de gevangenis met het grove werk verder gaan ...
Of de pornocollectie van de bijnaberoofde eigenaar als bewijsmateriaal werd meegenomen,werd nergens verteld.

In elk geval, ik heb deze week een reeks proefpagina's gemaakt van een stripverhaal, een heus rukverhaal. Ik ga daar nogal hypocriet mee te werk. Elke keer als ik mijn werkkamer verlaat ruim ik al mijn schetsen netjes op, en berg de tekeningen op in een map die dan weer een schuif in gaat.

Maar wie zou ze daar kunnen vinden, behalve dan één of andere inbreker ?!?
Nu, het lijkt me nogal vervelend om een masturberende dief aan te treffen in mijn werkkamer ...
Laten we zeggen dat het niet het soort publicatie is dat ik voor ogen heb.

07 augustus 2006

Sierlijkheid.

Eenvoud siert, durven ze wel eens beweren. Maar, als het aan mij ligt zou ik het iedereen afraden om dergelijke onverlaten te vertrouwen. Eenvoud is slechts een excuus voor gelegenheden waar je niet de grote sier kan maken.
... in alle andere gelegenheden kan je allen maar stellen dat sierlijkheid de dingen vereenvoudigt.

Sierlijkheid vereenvoudigt. Laat het zijn.
groet aan alle vrienden.

02 augustus 2006

Opleuken! Opleuken ! Opleuken !

Het is een woord dat ik niet kende, en ik weet niet helemaal of het wel bestaat. Maar, het woord blijft ... euh, leuk ! Maar, opleuken, dat is wat ik vanaf oktober zou gaan doen. Ik ben me al volledig aan het voorbereiden voor dat werk.
Want opleuken is wel leuk, maar het belooft ook heel wat werk te worden. Nuja, ... ik wou nu al dat het oktober was.
MVO Maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Het zijn fijne tijden. Ik heb meegewerkt aan een project ter bevordering van Maatschappelijk verantwoord ondernemen, waarvoor ik cartoons moest tekenen. Een opdracht met een doel, zeg maar.
Bovendien ook de eerste van hopelijk nog vele vele samenwerkingen met een uiterst getalenteerd grafisch vormgeefster, en toffe madam. Zowieso.
Ja.

27 juli 2006

Meer bloggen.

Ik zou eigenlijk wat meer moeten bloggen. Maar wat moet een mens uiteindelijk nog vertellen ?
Interessante dingen ? Welnee .
Nieuwe projecten op stapel !

Het stapelt zich op, de nieuwe en fijne contacten. Steeds meer mensen vinden hun weg naar http://users.telenet.be/komboloisite en het grootste deel van de site is nog geeneens klaar.

In elk geval, de aard van de contacten verandert ook, en dat maakt het allemaal wat minder vrijblijvend en professioneler. Maar, net zo spannend ook!

Er staat nog heel wat op touw de komende periode. En over touw gesproken, ik heb me een springtouw gekocht. Om 's avonds te kunnen ontstressen, en tegelijkertijd iets aan mijn conditie te doen.

24 juli 2006

La rigolade de caleçon.

Op mijn site, via http://users.telenet.be/komboloisite/garconspromo.html maak ik reclame voor mijn reeks stripgags, die ik onder de noemer 'les garçons, près de la piscine' verzamelde. In mijn promotekst omschrijf ik de reeks als een serie grappen die braaf het midden houden tussen onderbroekenhumor en zonderbroekenhumor.

Nu moet ik voor die promotekst een fijne en correcte vertaling vinden in het Engels, en in het Frans. Nog niet zo evident. Waar zitten al die inventieve taalkundigen en vertalers als ze iets creatiefs kunnen doen. Want geef toe met ' rigolade de caleçon' kom je niet ver, toch ?
Kom maar op met die ideetjes !!!

19 juli 2006

En Français.

Ik moest de laatste dagen enkele synopsissen en pagina's naar het Frans vertalen. Was me dat even zweten, zweten, zweten, zweten; zo'n zwaar werkje !!! Of het gelukt is? Hoe kan ik dat nu weten, ik versta toch geen Frans .... Grapje ! (want ik heb ondertussen vernomen dat zo'n blog dus wél gelezen wordt.
Maar het was toch een hele klus ... Laten we hopen dat ik in de toekomst nog héél veel kans krijg om te oefenen.
Groetjes.